DSpace/Dipòsit Manakin

Consulteu Articles, congressos, llibres per autor "García Medina, Irene"

Consulteu Articles, congressos, llibres per autor "García Medina, Irene"

Ordena per: Ordre: Resultats:

  • Scolari, Carlos Alberto; Navarro Güere, Héctor; Pardo, Hugo; García Medina, Irene; Soriano Clemente, Jaume (Universidad de Navarra, 2009)
    El presente artículo presenta los resultados de una investigación realizada durante el año 2008 donde se describen los actores y contenidos de la comunicación móvil producidos en Cataluña. La comunicación móvil, además ...
  • Navarro Güere, Héctor; González Romo, Zahaira Fabiola; Massana Molera, Eulàlia; García Medina, Irene; Contreras, Ruth S. (Ruth Sofhía) (Consell de l'Audiovisual de Catalunya, 2012)
    Des de fa una dècada es parla de la convergència digital, que ha propiciat la conjunció de la informàtica amb els mitjans de comunicació i la interconnexió en xarxa. Actualment circulen amb facilitat suports vells i ...
  • Navarro Güere, Héctor; Contreras, Ruth S. (Ruth Sofhía); García Medina, Irene; Massana Molera, Eulàlia; González Romo, Zahaira Fabiola (Universitat de Vic, 11-2012)
    Los nuevos hábitos de consumo de medios en el marco de la convergencia digital están propiciando un cambio en las estrategias de los medios de comunicación. Mientras unos usuarios siguen prefiriendo la radio, la televisión ...
  • Contreras, Ruth S. (Ruth Sofhía); García Medina, Irene; González Romo, Zahaira Fabiola (Universidad del País Vasco, 2015)
    The focus of this study is patterns of use of digital media, which are the most popular platforms and what control that parents impose on the consumption of digital media. We analyzed children aged between 7 and 10 years ...
  • Contreras, Ruth S. (Ruth Sofhía); García Medina, Irene; González Romo, Zahaira Fabiola; Massana Molera, Eulàlia; Navarro Güere, Héctor (15-12-2011)
    Des de fa 20 anys, el sector audiovisual viu una important transformació, tant de l’oferta com del consum, en el marc de la convergència digital. La convergència anuncia la coexistència dels nous mitjans digitals amb ...
  • Pereira Correia, Pedro Álvaro; García Medina, Irene (International Association of Online Engineering, 2014)
    In a more transparent and dynamic world, in which consumers trust other consumers more for advice and recommendations on products and services, the continuity of organizations appears to be associated with socialization, ...
  • Zermeño, Salvador; Contreras, Ruth S. (Ruth Sofhía); Cabrera, Olga Nohemí; Egea Izquierdo, Jorge; Eguía, José Luis; García Medina, Irene; González Romo, Zahaira Fabiola; Bussracumpakorn, Chokeanand (Universidad de León ; Universitat de Vic, 2012)
    El diseño ha evolucionado de manera sorprendente en las últimos años gracias a la tecnología, potenciando diferentes disciplinas y especializaciones en las que influyen aspectos técnicos y de percepción de la imagen. ...
  • Contreras, Ruth S. (Ruth Sofhía); García Medina, Irene (10-10-2011)
    This paper describes a bibliographic analysis of the vision of Marshal McLuhan and the vision adopted by diverse current authors regarding the use of new interactive learning technologies. The paper also analyzes ...
  • Contreras, Ruth S. (Ruth Sofhía); García Medina, Irene (Universitat de Vic, 12-2011)
    La difusión de la tercera generación de dispositivos móviles y su integración con la World Wide Web son un reto para los medios de comunicación. Como en cualquier otro ecosistema, la llegada de una "nueva especie" crea ...
  • Scolari, Carlos Alberto; Navarro Güere, Héctor; Pardo, Hugo; García Medina, Irene; Soriano Clemente, Jaume (Universidad Complutense de Madrid, 2009)
    El artículo presenta una parte de los resultados de una investigación realizada en 2008 donde se describen y analizan actores, contenidos y tendencias del marketing móvil en Cataluña. El marketing móvil está transformando las ...
  • Navarro Güere, Héctor; Foglia, Efraín; Contreras, Ruth S. (Ruth Sofhía); Mateos Rusillo, Santos M. (Santos Miguel); Gifreu Castells, Arnau; Massana Molera, Eulàlia; García Medina, Irene; Molina García, Míriam; Roman Coy, David; Pereira Correia, Pedro Álvaro; Aguado, Juan Miguel; Balboni, Gian Paolo; Hildebrand, Hermes Renato; Eguía, José Luis; Farias Coelho, Patrícia Margarida; Liussi Depaoli, Armando (Universitat de Vic, 2012)
    La comunicació mòbil és un dels temes de més actualitat en diferents fòrums, des de diferents perspectives. Espanya juga un paper important per les dinàmiques i l’evolució del seu mercat. En aquest sentit, el nostre país ...
  • González Romo, Zahaira Fabiola; Contreras, Ruth S. (Ruth Sofhía); García Medina, Irene (10-10-2011)
    La situación actual del mercado y del sector de las nuevas tecnologías genera la necesidad de que las marcas y las empresas, se comuniquen como entes sociales y a través de medios como las aplicaciones móviles. En este ...
  • Farias Coelho, Patrícia Margarida; Contreras, Ruth S. (Ruth Sofhía); García Medina, Irene (Universidade Federal do Rio de Janeiro – Escola de Comunicação, 2013)
    O objetivo principal desse artigo é analisar o jogo social CityVille criado pela empresa Zynga, uma das últimas tendências do Facebook encontrado e disponível na web. A escolha do corpus game CityVille deve-se ao interesse ...
  • Navarro Güere, Héctor; Contreras, Ruth S. (Ruth Sofhía); García Medina, Irene; Massana Molera, Eulàlia; González Romo, Zahaira Fabiola (Universitat de Vic, 05-2012)
    La investigació es centra en la visió dels mitjans de proximitat i el consum de d’aquests mitjans en el marc de la convergència digital a Catalunya. No és cap misteri l’aparició de nous hàbits de consum de continguts dels ...
  • García Medina, Irene; Pereira Correia, Pedro Álvaro; González Romo, Zahaira Fabiola; Contreras, Ruth S. (Ruth Sofhía) (CRC Press, 2014)
    In the last century, the advances in technology have brought enormous changes for consumers, markets and marketing. From the early years of this century, information technologies have been invading the conventional market, ...
  • Pereira Correia, Pedro Álvaro; García Medina, Irene; González Romo, Zahaira Fabiola; Contreras, Ruth S. (Ruth Sofhía) (Emerald, 2014)
    Purpose – This paper aims to understand the contribution made by Facebook as a marketing tool for companies, and through empirical observation (interviews and questionnaires) and theoretical analysis (studies and academic ...
  • Contreras, Ruth S. (Ruth Sofhía); González Romo, Zahaira Fabiola; García Medina, Irene; Jiménez Morales, Mònika; Carrillo Durán, Victoria; Sánchez Hernández, María (16-03-2011)
    This article describes a literature review of the influence of advertising and the media on Eating Disorders (ED). Research published in scientific journals in various fields of social sciences such as sychology, psychiatry ...

Buscar al RIUVic


Llistar per