DSpace/Dipòsit Manakin

Per una comprensió històrica de les activitats aquàtiques : una mirada educativa

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic. Facultat d'Educació cat
dc.contributor.author Pla, Gil
dc.date.accessioned 2010-06-04T14:38:34Z
dc.date.accessioned 2012-03-30T12:07:29Z
dc.date.available 2010-06-04T14:38:34Z
dc.date.available 2012-03-30T12:07:29Z
dc.date.created 2004
dc.date.issued 2004
dc.identifier.citation Pla, G. (2004). “Per una comprensió històrica de les activitats aquàtiques: una mirada educativa”. A Educació i Història, núm. 7, pàgs. 8-30.
dc.identifier.issn 1134-0258
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/1578
dc.description.abstract Una atenta observació de les activitats aquàtiques de caire educatiu mostra que aquestes pràctiques es fonamenten, principalment, en constructes que no són propis de la pedagogia, ans provenen de l’antropologia i/o de les cultures establertes a l’entorn de l’aigua. Així, el present article es pregunta pels sentits que acompanyen aquests imaginaris que sorgeixen de la relació que s’estableix entre l’home i el medi aquàtic. Per a fer-ho, s’utilitza el recurs hermenèutic de comprendre quines han estat les pràctiques aquàtiques que han anat sorgint al llarg de la història, ja que la idea principal del treball sosté que l’activitat educativa en el medi aquàtic s’ha construït a partir dels imaginaris culturals, sorgits de les mateixes pràctiques aquàtiques que l’han precedit. cat
dc.description.abstract An attentive observation of the educational aquatic activities show that these practices are based, basically, on constructs not deriving from the pedagogy but from the anthropology and/or the cultures established around water. Thus, the present article looks into the senses that are associated with these imaginaries that evolve from the relationship established between man and the aquatic media. In order to do that, the hermeneutic approach is used to understand what aquatic practices have been emerging through history, given that the principal idea uphold by this work is that the educational activity in the aquatic media has been shaped from the cultural imaginaries that have come up from the same aquatic practices preceding them. cat
dc.format application/pdf
dc.format.extent 23 p.
dc.language.iso cat
dc.publisher Institut d'Estudis Catalans
dc.relation.isversionof Reproducció digital del document publicat a: http://www.raco.cat/index.php/EducacioHistoria/article/view/223067
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.subject.other Història de l' esport
dc.subject.other Esports aquàtics
dc.subject.other Aigua i civilització
dc.title Per una comprensió històrica de les activitats aquàtiques : una mirada educativa
dc.type info:eu-repo/semantics/article
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.indexacio Indexat a CARHUS+

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques