DSpace/Dipòsit Manakin

Implantació d'un sistema de gestió integrada: ISO 9001:00, ISO 14001:04 i OHSAS 18001:07, en un centre d'estètica i perruqueria

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic. Escola Politècnica Superior. Enginyeria d'Organització Industrial ca
dc.contributor.author Llobet Just, Genís
dc.date.accessioned 2010-05-12T14:13:01Z
dc.date.accessioned 2012-03-30T07:41:20Z
dc.date.accessioned 2008-07-10T09:14:01Z ca
dc.date.available 2008-07-10T09:14:01Z ca
dc.date.available 2010-05-12T14:13:01Z
dc.date.available 2012-03-30T07:41:20Z
dc.date.created 2008-06 ca
dc.date.issued 2008-07-10T09:14:01Z ca
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/269
dc.description Curs 2007-2008
dc.description.abstract En aquests últims anys, són moltes les empreses que han optat per la utilització de sistemes de gestió normalitzats, per a garantir la rendibilitat i fiabilitat dels resultats de la implantació del sistema de gestió en qüestió. A la dècada dels 90 va ser quan la implantació de sistemes de gestió va començar a ser important en la majoria de sectors econòmics. L’evolució en els sistemes de gestió a trets generals va iniciar-se primerament en l’àmbit de la qualitat, seguidament en la gestió ambiental i en última instància en la prevenció de riscos laborals. Aquests tres tipus de sistemes de gestió, en els últims anys s’han anat integrant, de manera que s’han reduït els recursos i els esforços emprats en la gestió, millorant significativament l’eficàcia i l’eficiència d’aquests sistemes. L’objectiu principal que persegueix aquest projecte, és definir un sistema de gestió que permeti a l’empresa conduir les seves activitats de forma simplificada i ordenada, i que alhora faciliti la informació necessària per a corregir i millorar les activitats. Un altre objectiu que pretén aconseguir aquest projecte, és el de dissenyar un SGI que aprofiti les sinèrgies generades en els diferents àmbits de la pròpia empresa i fomenti les interaccions entre els diferents nivells de l’organització. En conseqüència, millorarà de forma important els fluxos d’informació dins de l’empresa minimitzant els esforços i la pèrdua d’informació. El mètode escollit per a la implantació del SGI, ha estat la Gestió per Processos, la qual es basa en la definició i seguiment dels processos de l’empresa, partint de les necessitats del client i acabant quan aquestes estan satisfetes. En conclusió, a la finalització del present projecte s’obtindrà un SGI, amb tots els processos de l’empresa definits i implantats, que doni compliment a les normes UNEEN-ISO 9001:00, UNE-EN-ISO 14001:04 i OHSAS 18001:07. Aquest SGI, que s’ha realitzat des d’un punt de vista documental i teòric, suposarà una millora de l’eficàcia operativa dels processos i una important millora competitiva de l’empresa. cat
dc.description.abstract In the last years, a lot of enterprises have decided to use Standardised Management Systems in order to guarantee the reliability and profitability of the results of the implantation of these Management Systems. During the 90’s, the implantation of management systems started to become important in the majority of economic sectors. In general terms, the evolution of management systems began in the quality field followed by the environmental management systems and finally in the field of Occupational health and safety management systems. Lately, these three types of management systems have been integrated, resulting in a resources reduction and a minimization of the efforts dedicated to management, improving significantly the efficacy and efficiency of these systems. The main objective of this project is to define an Integrated Management System which permits to conduct the activities of the enterprise simply and in an organized way. At, it is expected to facilitate the necessary information so as to correct and improve the activities. Another objective of the project is to design an Integrated Management System which profits from the synergies generated between the different areas of the enterprise andpromotes the interactions between the different organization levels. In consequence, there will be a noticeable improvement in the information flow reducing the efforts as well as the lost of information. The methodology which has been selected for the Integrated Management System implantation is the Business Process Management System, which is based in the definition of the processes of the enterprise starting from the costumer needs and finishing when these needs are satisfied. In conclusion, at the end of this project the enterprise will count with an Integrated Management System, with all the processes defined and implanted, which fulfils the following standards: UNE-EN-ISO 9001:00 UNE-EN-ISO 14001:04 and OHSAS 18001:07. This Integrated Management System, which has been elaborated from a documental and theoretical point of view, will suppose an improvement of the operative efficacy of the processes and an important competitive improvement of the enterprise. cat
dc.format application/pdf
dc.format.extent 314 p. ca
dc.language.iso cat ca
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licences/by-nc-nd/3.0/es
dc.subject.other Empreses -- Control de qualitat -- Normes
dc.subject.other Qualitat ambiental
dc.title Implantació d'un sistema de gestió integrada: ISO 9001:00, ISO 14001:04 i OHSAS 18001:07, en un centre d'estètica i perruqueria ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.description.version Director/a: Julita Oliveras i Masramon
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques