DSpace/Dipòsit Manakin

Projectes de modelatge i simulació avançada de sistemes mitjançant l'entorn ARENA

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic. Escola Politècnica Superior. Enginyeria d'Organització Industrial
dc.contributor.author Aranda Arjona, Josep
dc.date.accessioned 2011-03-24T12:47:00Z
dc.date.accessioned 2012-03-30T07:41:22Z
dc.date.available 2011-03-24T12:47:00Z
dc.date.available 2012-03-30T07:41:22Z
dc.date.created 2011-01
dc.date.issued 2011-03-24T12:47:00Z
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/284
dc.description Curs 2009-2010
dc.description.abstract En l’exercici de les funcions típiques de qualsevol activitat humana, l’home ha de prendre decisions d’un o altre tipus permanentment i aquesta situació porta afegit, per lo general risc i incertesa, el que compromet la qualitat i l’èxit de la decisió. Per ajudar i contrarestar aquesta situació, l’home ha desenvolupat a través del temps una diversitat d’eines que li permeten minimitzar el risc i la incertesa en la presa de decisions. La simulació és una d’aquestes eines. Mitjançant la seva aplicació no només s’aconsegueix la comesa anterior, sinó que també es minimitzen els costos involucrats en la decisió mitjançant un millor ús dels recursos, la disminució del temps emprat per a la seva realització i la minimització de les probabilitats de risc. Aquest projecte representa la continuació d’un primer estudi introductori de la simulació anomenat: Estudi i guia docent per a modelatge i simulació de sistemes mitjançant l’entorn ARENA [9]. Realitzat per l’alumna d’Enginyeria en Organització Industrial de la Universitat de Vic, Montse Carbonell Crosas, l’any 2008 i sota la codirecció del director d’aquest segon projecte, el professor Juli Ordeix Rigo. Aquest nou projecte s’inicia amb una primera part teòrica, continguda dins del primer volum, la qual reforça els conceptes teòrics referents a la simulació amb ARENA, ja vistos en l’anterior projecte. Complementant aquells considerats bàsics i els de més utilitat i finalitza introduint nous conceptes avançats. Els nous capítols de temàtica avançada, junt als primers més bàsics de la primera part són exercitats dins de la segona, formant el segon volum d’aquest projecte. El mateix requereix la participació activa de l’alumne, per tal de realitzar cadascun dels 89 exercicis pràctics que es plantegen i poder onsolidar l’aprenentatge teòric d’aquesta eina avançada de simulació fent consultes als apartats teòrics recomanats dins de cada exercici. La complexitat dels exercicis anirà augmentant gradualment i s’insisteix en seguir la metodologia presentada en el projecte per a realitzar-los tots de forma ordenada i ascendent. L’ alumne quan acabi la part pràctica, haurà consolidat tota la part teòrica i serà capaç d’exercir com analista per tal de generar els seus propis projecte de simulació. cat
dc.description.abstract SUMMARY In the exercise of typical functions of any human activity decisions have to be made and that usually brings in risk and uncertainty compromising quality and success. This in turn, along with inexperience and pressure, might make decision-makers back away from facing the responsibility involved. To overcome this situation tools have been developed to minimize risk and uncertainty in decision-making. Simulation is one of these tools. By its means not only is inexperience offset, but employed resources and time are minimized, and risks mitigated. This project is a continuation of an introductory simulation study of 2008 entitled: System modeling and simulation study and teachers guide, by Montse Carbonell Crosas, an industrial organization student at Universitat de Vic under the direction of the same supervisor of the current project Juli Ordeix Rigo. Regarding its structure, this project extends the teaching of ARENA’s software laying the knowledge the student is supposed to have acquired after the preceding project. It begins with the theoretical concepts already covered concerning ARENA, completing the most basic and useful. Afterwards new advanced concepts are presented and illustrated with a series of practical exercises. By conducting these exercises, which gradually increase their difficulty, the student will be able to analyze, generate and evaluate different system scenarios after building, verifying and validating the model. cat
dc.format application/pdf
dc.format.extent 310 p. ca
dc.language.iso cat ca
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licences/by-nc-nd/3.0/es
dc.subject.other Simulació per ordinador
dc.subject.other Arena (Programes d'ordinador)
dc.title Projectes de modelatge i simulació avançada de sistemes mitjançant l'entorn ARENA ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.description.version Director/a: Juli Ordeix i Rigo
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques