DSpace/Dipòsit Manakin

L'educació en valors a l'escola a través del projecte de convivència. Pràctiques d'aula i formació docent

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic. Departament de Pedagogia
dc.contributor.author Vericat i Beltran, Glòria
dc.date.accessioned 2014-09-24T07:26:03Z
dc.date.available 2014-09-24T07:26:03Z
dc.date.created 2014-01-24
dc.date.issued 2014-01-24
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/3274
dc.description.abstract L’escola és un reflex de la societat en la que s’inscriu. Una societat democràtica comporta una escola que visqui i practiqui la democràcia. Els nostres drets, les nostres llibertats i els nostres deures descansen sobre la nostra autonomia i responsabilitat. Una manera de treballar aquests aspectes a l’escola és des del projecte de convivència de centre, on s’ha d’incloure tota la vida de l’escola. Educar en valors exigeix conviure amb ells en tots els àmbits de la nostra vida. La present tesi, partint de la reflexió-acció de la pràctica docent, aporta una proposta de projecte de convivència que sorgeix d’aquesta reflexió. Aquest projecte es basa en tres grans fonaments de valors: a) el valor de la persona humana i la seva dignitat; b) el valor de la democràcia i la ciutadania; i c) el valor de la igualtat i la diferència. Finalment, el procés d’elaboració del projecte de convivència possibilita un programa de formació del professorat, en l’àmbit del centre educatiu, obert a tot el personal docent ca_ES
dc.description.abstract The school is a reflection of society. A democratic society involves a school that lives and practices of democracy. Our rights, our freedoms and our responsibilities rest on our autonomy and responsibility. One way to work on these issues since the school is living center project, which should include the whole life of the school. Educating values required to live with the min all areas of our life. The present work, based on the reflection and action within the teaching, provides a living project that emerges from this reflection. This project is based on three main foundations of values: a) the value of the human person and his dignity, b) the value of democracy and citizenship, and c) the value of equality and difference. Finally, the process of project coexistence enables a teacher training program in the field of school, open to all teachers. ca_ES
dc.description.abstract La escuela es un reflejo de la sociedad en la que se inscribe. Una sociedad democrática conlleva una escuela que viva y practique la democracia. Nuestros derechos, nuestras libertades y nuestros deberes descansan sobre nuestra autonomía y responsabilidad. Una manera de trabajar estos aspectos en la escuela es desde el proyecto de convivencia de centro, donde se incluirá toda la vida de la escuela. Educar en valores exige convivir con ellos en todos los ámbitos de nuestra vida. La presente tesis, partiendo de la reflexión-acción de la práctica docente, aporta una propuesta de proyecto de convivencia que surge de esta reflexión. Este proyecto se basa en tres grandes fundamentos de valor: a) el valor de la persona humana y su dignidad; b) el valor de la democracia y la ciudadanía; y c) el valor de la igualdad y la diferencia. Finalmente, el proceso de elaboración del proyecto de convivencia posibilita un programa de formación del profesorado, en el ámbito del centro educativo, abierto a todo el personal docente. ca_ES
dc.format application/pdf
dc.format.extent 368 p. ca_ES
dc.language.iso cat ca_ES
dc.publisher Universitat de Vic
dc.rights Tots els drets reservats ca_ES
dc.subject.other Educació en valors ca_ES
dc.subject.other Convivència escolar ca_ES
dc.subject.other Professors -- Formació ca_ES
dc.title L'educació en valors a l'escola a través del projecte de convivència. Pràctiques d'aula i formació docent ca_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/doctoralThesis ca_ES
dc.identifier.dl B-9549-2014
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess ca_ES
dc.contributor.director Carrillo, Isabel

Text complet d'aquest document

Registre simple

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques