dc.contributor |
Universitat de Vic. Facultat d'Empresa i Comunicació |
|
dc.contributor.author |
Triadó Salamaña, Georgina |
|
dc.date.accessioned |
2014-10-17T10:05:55Z |
|
dc.date.available |
2014-10-17T10:05:55Z |
|
dc.date.created |
2014 |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10854/3452 |
|
dc.description |
Curs 2013-2014 |
ca_ES |
dc.description.abstract |
El present Treball Final de Grau se centra en la vida i la carrera professional de tres cantautors bisbalencs que formen part del panorama musical català actual: Miquel Abras, Jaume Pla (conegut com a Mazoni) i Carles Sanjosé (conegut com a Sanjosex). A través d’ells s’ha estirat un fil que ens ha portat a descobrir la historia musical de la Bisbal des dels inicis de la famosa orquestra La Principal de la Bisbal (1888), passant per les dècades dels anys 80 i 90 amb grups com Komando Moriles o Club Moriarty, fins arribar a d’avui amb ells tres. L’anomenada Escena Bisbalenca avarca un panorama musical molt important per a la capital de la comarca del Baix Empordà. A partir d’aquí, s’han fet entrevistes a tota persona que hi estava relacionada, com la regidora de cultura de l’Ajuntament de la Bisbal, la discogràfica Bankrobber, els encarregats del projecte Escena Bisbalenca, entre altres. Gràcies a aquestes trobades, s’ha pogut fer un reportatge exhaustiu de per què la música a la Bisbal pren un paper tan rellevant; i poder saber per què tres musics que han nascut al mateix any i al mateix lloc han triomfat a la vegada. |
ca_ES |
dc.description.abstract |
El present Treball Final de Grau se centra en la vida i la carrera professional de tres cantautors bisbalencs que formen part del panorama musical català actual: Miquel Abras, Jaume Pla (conegut com a Mazoni) i Carles Sanjosé (conegut com a Sanjosex). A través d’ells s’ha estirat un fil que ens ha portat a descobrir la historia musical de la Bisbal des dels inicis de la famosa orquestra La Principal de la Bisbal (1888), passant per les dècades dels anys 80 i 90 amb grups com Komando Moriles o Club Moriarty, fins arribar a d’avui amb ells tres. L’anomenada Escena Bisbalenca avarca un panorama musical molt important per a la capital de la comarca del Baix Empordà. A partir d’aquí, s’han fet entrevistes a tota persona que hi estava relacionada, com la regidora de cultura de l’Ajuntament de la Bisbal, la discogràfica Bankrobber, els encarregats del projecte Escena Bisbalenca, entre altres. Gràcies a aquestes trobades, s’ha pogut fer un reportatge exhaustiu de per què la música a la Bisbal pren un paper tan rellevant; i poder saber per què tres musics que han nascut al mateix any i al mateix lloc han triomfat a la vegada. |
ca_ES |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.format.extent |
195 p. |
ca_ES |
dc.language.iso |
cat |
ca_ES |
dc.rights |
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons |
ca_ES |
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
ca_ES |
dc.subject.other |
Música |
ca_ES |
dc.subject.other |
Periodisme |
ca_ES |
dc.subject.other |
Músics -- Intervius |
|
dc.title |
Generació bisbalenca del 77: Mazoni, Miquel Abras i Sanjosex : Retrat d’una historia musical |
ca_ES |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca_ES |
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
ca_ES |