DSpace/Dipòsit Manakin

Investigating independent language learning in classroom-based EFL Learners

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic. Grup de Recerca en autonomia en l'aprenentatge de llengües cat
dc.contributor.author Khan, Sarah
dc.contributor.author Pinyana, Àngels
dc.date.accessioned 2005-07-01T16:31:43Z
dc.date.accessioned 2012-03-30T09:39:45Z
dc.date.available 2005-07-01T16:31:43Z
dc.date.available 2012-03-30T09:39:45Z
dc.date.created 2004-06-14
dc.date.issued 2004-06-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/391
dc.description.abstract La recerca efectuada sobre les estratègies d’aprenentatge de llengües ha demostrat que els aprenents que utilitzen estratègies metacognitives (planificació, revisió i avaluació) desenvolupen estratègies cognitives més eficaces (Anderson, 2002). Aquest article descriu les activitats que 43 estudiants de llengua estrangera de la Universitat de Vic van emprendre de forma independent i dedueix les estratègies metacognitives que van utilitzar sense cap formació prèvia en estratègies. Els estudiants van completar un dossier on expressaven les necessitats d’aprenentatge, la planificació i supervisió de les activitats i finalment l’avaluació de l’aprenentatge que havien portat a terme de manera independent fora de les hores lectives. La primera fase de l’anàlisi de les dades revela que, tot i que els estudiants foren capaços d’expressar les necessitats d’aprenentatge en general, la formulació d’objectius i la supervisió de les activitats fou escassa. La discussió gira entorn de la formació dels estudiants de llengües estrangeres en estratègies metacognitives i la integració de l’aprenentatge autònom dins el currículum docent. ca
dc.description.abstract Research into language learning strategies has shown that learners who use metacognitive strategies (planning, monitoring and evaluating) develop stronger cognitive skills (Anderson, 2002). This article describes the independent language learning activities of 43 EFL learners at the University of Vic and infers how learners might employ metacognitive strategies without previous strategy training. Learners completed a Language Learning Portfolio (LLP)documenting their needs, action planning, monitoring and evaluating activities carried out independently of the classroom. The first phase of data analysis has revealed that although all learners were able to analyse their general needs using the LLP, few made specific goals or monitored activities. Implications for training metacognitive strategies to second/foreign language learners and for integrating independent language learning into the curriculum are discussed. en
dc.description.abstract La investigación sobre las estrategias de aprendizaje de lenguas demuestra que los estudiantes que utilizan estrategias metacognitivas (planificación, supervisión y evaluación) desarrollan estrategias cognitivas más eficaces (Anderson,2002). El presente artículo describe las actividades de aprendizaje que 43 estudiantes de lenguas extranjeras de la Universidad de Vic realizaron autónomamente e infiere las estrategias metacognitivas utilizadas por los estudiantes sin previa formación sobre estrategias. Los estudiantes completaron un dossier donde informaban sobre sus necesidades de aprendizaje, la planificación y supervisión de las actividades, así como la evaluación de su propio aprendizaje autónomo llevado a cabo fuera de las horas lectivas. La primera fase del análisis de la información revela que, a pesar de que los estudiantes demuestran su capacidad para expresar sus necesidades de aprendizaje, la formulación de objetivos y la supervisión de las actividades fue escasa. La discusión debate las implicaciones sobre la formación de los estudiantes de lenguas extranjeras en estrategias metacognitivas y sobre la integración del aprendizaje autónomo en el currículum docente. es
dc.format application/pdf
dc.format.extent 23 p.
dc.language.iso eng
dc.publisher Universitat de Vic en
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons cat
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.subject.other Llenguatge i llengües -- Ensenyament -- Investigació ca
dc.title Investigating independent language learning in classroom-based EFL Learners en
dc.type info:eu-repo/semantics/workingPaper en
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques