En el primer terç del segle xx, lestabliment dun sistema densenyament agrícola
a Catalunya, destinat a formar experts en noves técniques agrícoles, va ser uri
dels factors que va contribuir a Ia transformació de lagricultura i la ramaderia
catalanes.2 E1 desenvolupament del sector agrari exigia la formació dun entramat
productiu, ...»»»»
En el primer terç del segle xx, lestabliment dun sistema densenyament agrícola
a Catalunya, destinat a formar experts en noves técniques agrícoles, va ser uri
dels factors que va contribuir a Ia transformació de lagricultura i la ramaderia
catalanes.2 E1 desenvolupament del sector agrari exigia la formació dun entramat
productiu, comercial, institucional i associatiu, dins del qual hi havia Ies escoles
agrries.3 A Catalunya, 1Escola Superior dAgricultura va ser el principal centre
que va intentar cobrir les necessitats de formació, expenmentació, difusió i
assistòncia técnica que tenien lagricultura i la ramaderia. E1 nostre objectiu
fonamental és analitzar aquesta escola i Iensenyament agrícola a Catalunya en
el seu període inicial, per poder explicar perqué institucions públiques com les
diputacions provincials, la Mancomunitat i la Generalitat de Catalunya van bastir
un sistema densenyament agrícola propi, diferenciat del que havia organitzat el
govern central.^^^^