DSpace/Dipòsit Manakin

Efectes que desenvolupa la introducció del mètode d'investigació i modelització a nivell participatiu en un infant que presenta el trastorn de l'aspecte autista

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Innovació en Didàctiques Específiques
dc.contributor.author Prados Aparicio, Andrea
dc.date.accessioned 2016-03-29T11:11:17Z
dc.date.available 2016-03-29T11:11:17Z
dc.date.created 2016-03
dc.date.issued 2016-03
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/4457
dc.description Curs 2015-2016 ca_ES
dc.description.abstract En aquesta investigació qualitativa s’ha fet una recerca sobre els efectes que desenvolupa la introducció del mètode d’investigació i modelització a nivell participatiu en un infant que presenta el trastorn de l’espectre autista. Per fer-ho s’ha treballat a partir d’un estudi de cas d’un infant en concret que està escolaritzat en un centre ordinari d’Arenys de Munt. Els instruments utilitzats al llarg del procés d’investigació han estat les entrevistes, les graelles d’observació, l’enregistrament de vídeos i l’anàlisi de documents. Això s’ha complementat amb una observació directa i participant al centre. Després d’haver desenvolupat la intervenció educativa en l’àrea del coneixement del medi natural amb la nova metodologia, s’ha realitzat un procés d’anàlisi de dades per tal de donar resposta a la pregunta d’investigació. Finalment, la conclusió d’aquest estudi és que el mètode d’investigació i modelització pot millorar la participació de l’infant si es té en compte diversos aspectes com són els interessos i les motivacions, l’autonomia personal de l’infant i la introducció de dinàmiques de treball cooperatiu per tal de millorar les habilitats comunicatives i les relacions socials. ca_ES
dc.description.abstract In this qualitative investigation it has been made a research about the effects of the introduction of the method developed by research and modeling at participating in a child who has autism spectrum disorder. To do this, it has been worked through the case of a child schooled in an ordinary center of Arenys de Munt. The instruments used during the search process are interviews, observation schedules, video recording and the analysis of the documents. These were complemented by direct and participant observation in the school. Having developed the educational intervention in the area of science with the new methodology, has been made a process of analyzing data in order to answer the research question. Finally, the conclusion of this study is that the method developed by research and modeling can improve the participation of the child taking to account different aspects such as the interests and motivations, personal autonomy of the child and introducing dynamic cooperative work to improve communication skills and social relationships. ca_ES
dc.format application/pdf
dc.format.extent 122 p. ca_ES
dc.language.iso cat ca_ES
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons ca_ES
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ ca_ES
dc.subject.other Autisme ca_ES
dc.subject.other Ensenyament -- Treball en equip ca_ES
dc.title Efectes que desenvolupa la introducció del mètode d'investigació i modelització a nivell participatiu en un infant que presenta el trastorn de l'aspecte autista ca_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca_ES
dc.description.version Tutor/a: Jordi Martí Feixes i Gemma Riera Romero
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess ca_ES

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques