DSpace/Dipòsit Manakin

Detecció, correcció i justificació d’errors de normativa en l’alumnat universitari: la formació lingüística dels futurs mestres

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Grup de recerca en Educació, Llenguatge i Literatura
dc.contributor.author Comajoan, Llorenç
dc.contributor.author Casas, Mariona
dc.date.accessioned 2018-03-07T15:10:41Z
dc.date.available 2018-03-07T15:10:41Z
dc.date.created 2015
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Casas, Mariona, Comajoan, Llorenç (2015). Detecció, correcció i justificació d’errors de normativa en l’alumnat universitari: la formació lingüística dels futurs mestres. Treballs de Sociolingüística Catalana, 25, 175-197. es
dc.identifier.issn 0211-0784
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/5369
dc.description.abstract Aquest article presenta un estudi sobre la detecció, la correcció i la justificació d’errors de normativa per part d’un grup d’alumnes de primer dels graus de mestre. A la introducció, s’exposen les tendències actuals en recerca en implantació de la normativa. Al segon apartat, es presenta un estudi que pretén donar resposta a les següents preguntes de recerca: 1) els alumnes universitaris són capaços de detectar errors de normativa?; 2) quines variables sociolingüístiques es relacionen amb la seva capacitat de detectar errors?; 3) els alumnes que detecten els errors de normativa són capaços de corregir-los i justificar-los?, i 4) quines implicacions didàctiques tenen els resultats sobre la detecció, la correcció i la justificació dels errors? En l’estudi es van proporcionar a cent seixanta-dos alumnes de primer any universitari una sèrie de frases que contenien almenys un error de normativa i se’ls va demanar que detectessin, corregissin i justifiquessin els errors que hi trobaven. Els resultats mostren que només la meitat dels errors van ser detectats i que els alumnes que procedien del batxillerat eren capaços de detectar més errors que els que provenien d’altres vies d’accés a la universitat, independentment de la llengua primera. A més, es posa en relleu que la detecció d’un error no n’assegura la correcció satisfactòria ni la justificació. Al final de l’article, se suggereixen propostes per a millorar la situació de l’ensenyament-aprenentatge de llengües en l’àmbit universitari. es
dc.format application/pdf
dc.format.extent 23 p. es
dc.language.iso cat es
dc.publisher Societat Catalana de Sociolingüística es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.rights (c) Societat Catalana de Sociolingüística
dc.subject.other Normalització lingüística es
dc.subject.other Llenguatge i llengües -- Ensenyament es
dc.title Detecció, correcció i justificació d’errors de normativa en l’alumnat universitari: la formació lingüística dels futurs mestres es
dc.type info:eu-repo/semantics/article es
dc.identifier.doi https://doi.org/10.2436/20.2504.01.98
dc.rights.accesRights info:eu-repo/semantics/openAccess es
dc.type.version info:eu-repo/publishedVersion es
dc.indexacio Indexat a CARHUS+ es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques