Registre simple
dc.contributor |
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Grup de Recerca en Educació, Llenguatge i Literatura |
|
dc.contributor.author |
Comajoan, Llorenç |
|
dc.contributor.author |
Casas-Deseures, Mariona |
|
dc.date.accessioned |
2018-03-07T15:10:41Z |
|
dc.date.available |
2018-03-07T15:10:41Z |
|
dc.date.created |
2015 |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier.citation |
Casas, Mariona, Comajoan, Llorenç (2015). Detecció, correcció i justificació d’errors de normativa en l’alumnat universitari: la formació lingüística dels futurs mestres. Treballs de Sociolingüística Catalana, 25, 175-197. |
es |
dc.identifier.issn |
0211-0784 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10854/5369 |
|
dc.description.abstract |
Aquest article presenta un estudi sobre la detecció, la correcció i la justificació d’errors de normativa per part d’un grup d’alumnes de primer dels graus de mestre. A la introducció, s’exposen les tendències actuals en recerca en implantació de la normativa. Al segon apartat, es presenta un estudi que pretén donar resposta a les següents preguntes de recerca: 1) els alumnes universitaris són capaços de detectar errors de normativa?; 2) quines variables sociolingüístiques es relacionen amb la seva capacitat de detectar errors?; 3) els alumnes que detecten els errors de normativa són capaços de corregir-los i justificar-los?, i 4) quines implicacions didàctiques tenen els resultats sobre la detecció, la correcció i la justificació dels errors? En l’estudi es van proporcionar a cent seixanta-dos alumnes de primer any universitari una sèrie de frases que contenien almenys un error de normativa i se’ls va demanar que detectessin, corregissin i justifiquessin els errors que hi trobaven. Els resultats mostren que només la meitat dels errors van ser detectats i que els alumnes que procedien del batxillerat eren capaços de detectar més errors que els que provenien d’altres vies d’accés a la universitat, independentment de la llengua primera. A més, es posa en relleu que la detecció d’un error no n’assegura la correcció satisfactòria ni la justificació. Al final de l’article, se suggereixen propostes per a millorar la situació de l’ensenyament-aprenentatge de llengües en l’àmbit universitari. |
es |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.format.extent |
23 p. |
es |
dc.language.iso |
cat |
es |
dc.publisher |
Societat Catalana de Sociolingüística |
es |
dc.rights |
Tots els drets reservats |
es |
dc.rights |
(c) Societat Catalana de Sociolingüística |
|
dc.subject.other |
Normalització lingüística |
es |
dc.subject.other |
Llenguatge i llengües -- Ensenyament |
es |
dc.title |
Detecció, correcció i justificació d’errors de normativa en l’alumnat universitari: la formació lingüística dels futurs mestres |
es |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/article |
es |
dc.identifier.doi |
https://doi.org/10.2436/20.2504.01.98 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
es |
dc.type.version |
info:eu-repo/publishedVersion |
es |
dc.indexacio |
Indexat a CARHUS+ |
es |
Text complet d'aquest document
Registre simple