DSpace/Dipòsit Manakin

Anàlisi de les estratègies de càlcul mental que utilitzen els alumnes a l'hora de resoldre càlculs de suma, resta, multiplicació i divisió

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Innovació en Didàctiques Específiques
dc.contributor.author Vila Cortés, Clara
dc.date.accessioned 2018-04-04T14:04:40Z
dc.date.available 2018-04-04T14:04:40Z
dc.date.created 2017-09
dc.date.issued 2017-09
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/5386
dc.description Curs 2016-2017
dc.description.abstract La present recerca té com a finalitat identificar com calculen mentalment nens i nenes de 6è d’Educació Primària d’una escola pública de Catalunya que no se’ls ha ensenyat, des de l’escola, l’algoritme tradicional per resoldre càlculs. Per aconseguir aquest propòsit s’ha analitzat detalladament les estratègies emprades pels alumnes a l’hora de resoldre mentalment operacions de suma, resta, multiplicació i divisió. La metodologia utilitzada ha sigut majoritàriament qualitativa tot i que també s’han analitzat dades quantitativament. S’han obtingut dades a través de gravacions on els alumnes resolen els càlculs proposats a partir d’un qüestionari oral. A partir dels resultats obtinguts s’ha determinat que la gran majoria dels alumnes realitzen càlculs mitjançant estratègies diverses de càlcul mental i tenen l'habilitat d'argumentar i justificar la metodologia utilitzada per resoldre'ls. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 96 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.subject.other Càlcul mental es
dc.subject.other Escolars es
dc.subject.other Algorismes es
dc.subject.other Estratègies d'aprenentatge es
dc.title Anàlisi de les estratègies de càlcul mental que utilitzen els alumnes a l'hora de resoldre càlculs de suma, resta, multiplicació i divisió es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.description.version Tutor/a: Isabel Sellas i Ayats
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques