DSpace/Dipòsit Manakin

How can storytelling improve the engagement in EFL class?

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Coll Autet, Marta
dc.date.accessioned 2018-07-30T09:50:10Z
dc.date.available 2018-07-30T09:50:10Z
dc.date.created 2018-05
dc.date.issued 2018-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/5536
dc.description.abstract The present study is an attempt to explore the educational value of storytelling, especially when it comes to learning English as a foreign language. Bearing this in mind, it aims to answer the following two questions: “How can storytelling improve pupils’ engagement in the EFL class?” and , based on the pedagogical application, “Which are the best conditions to make storytelling a worthy resource in the EFL class?” These research questions were dealt with from a qualitative methodology approach, through a qualitative action research, where I acted both as a teacher and researcher. The data was collected during my practical intervention in schools by field notes, observation charts, video recordings, EFL teachers’ questionnaires and the written opinion of students. The pedagogical intervention, implemented in four different groups of first graders in three Primary schools of Osona, is the basis from where I would study the validity of storytelling as a resource. A small scale research was developed to check and analyse the effects of implementing storytelling and its related activities in the EFL class. The findings obtained through observing the practice suggest that storytelling may have a positive effect in the language acquisition. Stories enhance pupils’ engagement and foster behavioural factors such as attention and curiosity, which come to motivation. In addition to that, the active learning activities about each story evoked participation and interaction using English. es
dc.description.abstract Aquest estudi pretén explorar el valor educatiu d’explicar contes, centrant-se en l’aprenentatge de l’anglès com a llengua estrangera. La proposta inicial es basa en les següents preguntes: “Com pot la narració de contes millorar l’implicació dels alumnes a la classe d’anglès?” i, des del punt de vista de intervenció pedagògica, “Quines són les millors condicions per treure el màxim profit al explicar contes com a recurs a la classe d’anglès?” Els dos objectius van ser tractats a través d’una metodologia qualitativa, més concretament, des de la perspectiva de la recerca d’acció, on vaig actuar alhora com a investigadora i com a mestra. Les dades van ser obtingudes al llarg de la meva intervenció pràctica a les escoles, a través de notes de camp, quadres d’observació, vídeos, qüestionaris als mestres d’anglès i alguns documents d’opinió dels infants. La intervenció pedagògica, desenvolupada amb quatre grups diferents de primer de Primària de tres escoles d’Osona, és la base de partida per estudiar la validesa dels contes com a recurs. A través d’una recerca a petita escala es comproven i s’analitzen els efectes de basar la classe d’anglès en el fet d’explicar contes. Els resultats obtinguts a través de l’observació pràctica suggereixen que la narració de contes pot tenir un efecte positiu en l’adquisició del llenguatge. Les històries estimulen l’implicació dels alumnes i fomenten actituds com l’atenció i la curiositat, que deriven en motivació. A més a més, les activitats d’aprenentage actiu sobre cada conte van fomentar la participació i la interacció a través de la llengua anglesa. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 111 p. es
dc.language.iso eng es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ es
dc.subject.other Narració de contes es
dc.subject.other Aprenentatge actiu es
dc.subject.other Llenguatge i llengües -- Ensenyament es
dc.subject.other Anglès -- Ensenyament es
dc.title How can storytelling improve the engagement in EFL class? es
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis es
dc.rights.accesRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques