DSpace Repository

Radioshark control safety & fun

Show simple item record

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat de Ciències i Tecnologia
dc.contributor.author Plasencia Mestre, Pedro J.
dc.date.accessioned 2019-02-01T12:51:21Z
dc.date.available 2019-02-01T12:51:21Z
dc.date.created 2018
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/5662
dc.description Curs 2017-2018 es
dc.description.abstract El present treball de final de grau pretén donar una solució tècnica a un tipus d’indústria específica la qual utilitza el dispositiu electrònic que es desenvoluparà. Per a que les empreses de lloguer de motos nàutiques puguin oferir els seus serveis a clients que no disposen de cap mena de llicència de navegació segons disposa el BOE [1] han de disposar, entre d’altres, d’un monitor titulat per exercir l’activitat i d’un sistema de comandament que permeti apagar el motor d’una moto nàutica o varies a voluntat d’aquest. Així doncs es tractarà de dissenyar i construir un aparell electrònic que sigui capaç de controlar una petita flota de motos nàutiques actuant sobre el contacte que apaga el motor de la embarcació mitjançant alguna mena de relé. A més es pretén anar una mica més enllà i per tal d’afegir valor al producte, distingir-se de la competència i aportar una major seguretat a l’activitat, el dispositiu comptarà amb algunes característiques extra mitjançant sensors incorporats a la moto nàutica i emetent avisos vibratoris al comandament del monitor de l’activitat. Per tant l’objectiu principal serà el de construir un prototip d’un comandament, el que inclou el disseny i fabricació d’un envoltant que sigui ergonòmic a l’hora de ser manipulat pel monitor de l’activitat i que suporti les condicions agressives de l’entorn, tals com aigua salada, radiació solar, tolerància a xocs mecànics... El sistema constarà de dos tipus de dispositiu, el comandament a distància que utilitzarà el monitor, i el mòdul receptor o de moto que s’instal·larà a cadascuna de les motos de la flota. El comandament disposarà bàsicament d’una pantalla on visualitzar dades d’avisos de les motos nàutiques de la flota així com un vibrador per tal de que el monitor se n’adoni immediatament dels avisos rebuts. Per tal de controlar l’aturada dels motors de la flota disposarà d’una botonera. Per altre banda també es dissenyarà i construirà el mòdul que s’instal·larà a la moto nàutica per tal de poder tenir-ne el control, en aquest cas l’envoltant utilitzat serà comercial i s’ha de tenir en compte les adverses condicions d’humitat i temperatura que està sotmès el compartiment del motor de la moto nàutica. Aquest mòdul disposarà d’un relé per a poder actuar sobre el contacte de parada de motor de l’embarcació, i varis sensors com detecció de la posició en l’espai de l’embarcació per saber si aquesta a bolcat, detecció d’inundació de sentina, detecció de dispar de dispositiu de seguretat home a l’aigua... La comunicació entre el comandament a distància i la moto nàutica es realitzarà mitjançant freqüències de radio que no comprometin altres activitats, així doncs segons el BOE [2] s’utilitzarà una freqüència reservada a aficionats (430-440MHz). L’abast del senyal serà el major possible però sense sobrepassar els 20dB o 100mW de potència, l’abast serà de 2K es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 49 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.subject.other Control automàtic es
dc.subject.other Motonaus es
dc.title Radioshark control safety & fun es
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis es
dc.rights.accesRights info:eu-repo/semantics/closedAccess es

Files in this item

Show simple item record

Search RIUVic


Browse

Statistics