El Treball Final de Màster que es presenta a continuació és un estudi de cas sobre un
àmbit que es desenvolupa a l’Escola Era de Dalt de Tona amb infants de cicle mitjà i
cicle superior. Els principals objectius que persegueix la recerca són analitzar la
competència matemàtica que intervé en un àmbit de matemàtiques basat en ...»»»»
El Treball Final de Màster que es presenta a continuació és un estudi de cas sobre un
àmbit que es desenvolupa a l’Escola Era de Dalt de Tona amb infants de cicle mitjà i
cicle superior. Els principals objectius que persegueix la recerca són analitzar la
competència matemàtica que intervé en un àmbit de matemàtiques basat en projectes;
analitzar la percepció de l’alumnat i de la mestra en relació als aprenentatges de
matemàtiques; així com relacionar els aprenentatges percebuts amb el rol que
desenvolupa el professorat. Per portar-lo a terme, s’ha elaborat una recerca qualitativa
a partir de diverses entrevistes i observacions als subjectes implicats en la investigació.
L’estudi en qüestió, ha permès evidenciar que intervenen pocs continguts i dimensions
i que existeix una coincidència parcial en relació a les percepcions dels subjectes de la
recerca. Així mateix, s’ha demostrat que les creences de la mestra afavoreixen models
i continguts d’aprenentatge. A més a més, quan porta a terme un paper actiu s’afavoreix
l’aprenentatge dels nens i de les nenes, de la mateixa manera que quan aquests
esdevenen els protagonistes de l’aprenentatge.^^^^