Aquest article té com a objectiu reflectir el procés de millora d’una aula d’infantil com a prova
pilot per a veure quin impacte té l’espai envers el comportament, el benestar i els
aprenentatges dels infants més petits ...
El propòsit de l’article s’emmarca dins del Màster Universitari de Millora dels Ensenyaments de
l’Educació Infantil i Primària, l’objectiu del qual és promoure un procés de Millora i Innovació
Educativa a l’etapa d’Educació ...
L’article ens mostra la voluntat de canvi d’una escola, l’Olivar. L'interès d’un equip de treball
per adaptar-se a la societat i traslladar l’aprenentatge fora de les aules. La introducció del
treball per projectes ...
L’article parteix de la necessitat de dissenyar i implementar instruments d’avaluació formativa en les
composicions escrites dels alumnes d’un centre de primària. L’escola dona moltes oportunitats als
infants per escriure, ...
En aquest article es reflexiona sobre com implementar una metodologia de treball
competencial en la dimensió de resolució de problemes de l’àmbit matemàtic, utilitzant el model
del Disseny Universal per a l’Aprenentatge ...
Tradicionalment l’escola ha posat més èmfasi en la llengua escrita davant de la llengua oral a
través d’un model educatiu on el silenci i la memorització formaven part del clima de l’aula.
Actualment hi ha hagut un canvi ...
En aquest article s’intenta recollir l’evolució seguida per tal d’aplicar a primària una
metodologia de treball per racons d’aprenentatge a la ZER Baix Berguedà i més
concretament a l’Escola d’Olvan.
Es mostra l’inici ...
La codocència és una estratègia de treball que s’emmarca dins les cultures i
pràctiques col·laboratives i és un bon recurs organitzatiu i metodològic per atendre les
diverses necessitats de tots els alumnes. Existeix ...
Aquest article és producte d’un pla de millora que hem iniciat a l’escola relacionat amb l’avaluació competencial al centre. La demanda de la millora sorgeix de les necessitats formatives i d’actualització dels docents de ...
Aquest article parteix de la reflexió i l’anàlisi de com portem a terme els racons de llengua de cicle inicial a l’escola Ametllers. El procés de reflexió neix de la inquietud de poder oferir als alumnes un bon acompanyament ...
L’article que es presenta a continuació té una doble finalitat: per una banda, descriure el procés d’un
pla de millora en l’àmbit de l’avaluació, i més concretament de l’autoregulació, a partir de l’ús d’un
instrument ...
En aquest article es posa de manifest que l’aprenentatge cooperatiu esdevé una estratègia de
treball a l’hora de realitzar l’aprenentatge de diverses competències de l’àrea matemàtica, entre elles la
resolució de problemes, ...
En els cicles més elevats de les nostres escoles trobem infants que mostren dificultats en el coneixement abstracte de les matemàtiques més complexes, moltes vegades aquestes dificultats són degudes a un aprenentatge molt ...
En un moment de nous reptes que requereixen grans canvis en el món educatiu i partint del marc d’un
currículum competencial, aquest article reflexiona sobre la importància de donar una funció
especialment reguladora i ...