DSpace/Dipòsit Manakin

Evolució de les idees dels infants sobre la classificació d'animals invertebrats

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Bujons Moncunill, Coaner
dc.date.accessioned 2019-08-02T08:22:22Z
dc.date.available 2019-08-02T08:22:22Z
dc.date.created 2019-05
dc.date.issued 2019-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/5890
dc.description Curs 2018-2019 es
dc.description 7è Premi Sebastià Álvarez al millor treball de Final de Grau
dc.description.abstract Aquesta recerca es centra en l’estudi dels criteris que usen els alumnes per classificar animals invertebrats, en concret, artròpodes (agrupats en insectes, aràcnids, crustacis i miriàpodes), mol·luscs i anèl·lids. Les dades obtingudes provenen de la intervenció didàctica que vaig dissenyar i portar a terme entre els mesos d’octubre i desembre de 2018 en una escola d’Osona amb nens i nenes de cinquè de primària. La finalitat de la recerca és comprendre i interpretar com evolucionen les idees dels infants al llarg de la seqüència d’activitats. Per aquesta raó, les dades recollides provenen de quatre moments diferents, dos d’inicials i dos de finals. L’estudi també es focalitza en com els alumnes classifiquen un insecte en fase de larva, un aspecte interessant tenint en compte les diferències que presenta respecte la fase adulta. es
dc.description.abstract This research is focused on the study of the criteria that students use to classify invertebrate animals, in particular, arthropods (grouped in insects, arachnids, crustaceans and myriapods), molluscs and annelids. The information obtained comes from the didactic intervention that I designed and carried out between October and December 2018 at an Osona school with fifth grade children. The purpose of the research is to understand and interpret how the children ideas evolve during the activities sequence. For this reason, the information comes from four different moments: two of them are at the beginning and two of them are at the end. The study also is focused on how students classify an insect in the larval stage. This is an interesting aspect considering the differences between the larval and the adult stage. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 72 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Educació primària es
dc.subject.other Invertebrats -- Ensenyament es
dc.subject.other Ciència -- Ensenyament primari es
dc.subject.other Ensenyament -- Metodologia es
dc.title Evolució de les idees dels infants sobre la classificació d'animals invertebrats es
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques