DSpace/Dipòsit Manakin

La influència de les fake news en la política: el cas de les eleccions presidencials dels Estats Units (2016)

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Empresa i Comunicació
dc.contributor.author Beas Vilas, Iván
dc.date.accessioned 2019-08-28T07:00:39Z
dc.date.available 2019-08-28T07:00:39Z
dc.date.created 2019-05
dc.date.issued 2019-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/5925
dc.description Curs 2018-2019 es
dc.description.abstract En la interconnectada societat que actualment estem vivint cada dia rebem tones i més tones d’informació de qualsevol tipus com per exemple publicitat, els famosos memes, missatges o els avisos que et poses per recordar el que has de fer. El que ha afavorit tot això de la interconnexió és la tecnologia i els seus avenços, i ens permet viure més còmode. Aquesta nova manera de veure la societat també té un punt periodístic: la inclusió de les xarxes socials a la nostra vida ha permès que els mitjans de comunicació puguin agafar una característica molt important i necessària com és la immediatesa. Ara podem rebre les noticies, la informació que ens donen i els fets que ocorren d’una manera més ràpida. Per aquest motiu, estem vivint ara mateix en la societat de la informació, un concepte creat pel sociòleg japonès Yoneji Masuda als anys setanta i que és aquella en la qual les tecnologies faciliten la creació, distribució i manipulació de la informació i juguen un paper essencial en les activitats socials, culturals i econòmiques1. Però la societat en la que vivim, que permet estar connectats entre nosaltres, també té una cara obscura. Dintre de les tones d’informació que podem rebre cada dia no sempre alguna té el punt de veracitat que es necessita. En moltes ocasions, la informació periodística que ens arriba no és veritat, no és veraç. Les famoses Fake News que han començat a tenir més ressò mediàtic en els últims anys son presents en els ordinadors, els mòbils i les xarxes socials. I aquí ens trobem. Les Fake News cada vegada tenen més protagonisme en processos de la societat i, com moltes accions, afavoreixen a un o a un altre. Propagar una noticia falsa es tan senzill com només prémer el botó de compartir a Facebook o prémer el botó de retuit a Twitter, i tothom que et segueixi ho veurà. La ignorància de les persones en aquestes situacions permet que fer aquestes passes sigui molt fàcil El meu Treball de Fi de Grau consistirà en analitzar tota aquesta situació e intentar treure interrogants sobre aquesta qüestió innovadora. La secció més afectada per aquest fenomen és la política, i aquest serà l’enfocament que es doni en el treball per entendre millor el que es vol tractar. Mitjançant l’estudi de cas sobre les Fake News a les eleccions presidencials dels Estats Units del 2016 es podrà demostrar com aquest fenomen ens afecta a tots quan menys ho esperem. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 49 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Campanyes electorals (Estats Units d'Amèrica) es
dc.subject.other Fake news (Estats Units d'Amèrica) es
dc.title La influència de les fake news en la política: el cas de les eleccions presidencials dels Estats Units (2016) es
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques