DSpace Repository

La intel·ligència emocional i la seva relació amb el benestar psicològic i les habilitats socials

Show simple item record

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Vidal Amaro, Graciela
dc.date.accessioned 2019-08-29T09:11:48Z
dc.date.available 2019-08-29T09:11:48Z
dc.date.created 2019-05
dc.date.issued 2019-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/5934
dc.description Curs 2018-2019 es
dc.description.abstract En l’actualitat, la intel·ligència emocional és un tema que desperta un elevat grau d’interès en la nostra societat. En els últims anys, la Psicologia ha passat d’un model centrat en els trastorns mentals, a una perspectiva orientada a les emocions, entenent aquestes com un element intrínsec que cal ser estudiat per tal de poder comprendre com som. Per aquest motiu, és important estudiar la intel·ligència emocional ja que es relaciona amb el benestar de les persones, i un bon desenvolupament d’aquesta habilitat pot millorar la motivació, el control dels impulsos, la regulació de l’estat d’ànim i l’empatia, per exemple. Tot seguit, en la present investigació es proposa un objectiu general, es pretén estudiar el nivell d’intel·ligència emocional en la població general així com la seva relació amb el benestar psicològic i les habilitats socials. Per fer-ho, s’han administrat tres qüestionaris en una mostra de 110 subjectes amb edat compreses entre els 18 i els 65 anys. Els qüestionaris utilitzats són el Trail Meta-Mood Scale (TMMS-24), per tal d’avaluar el nivell d’intel·ligència emocional, l’Escala de Benestar Psicològic de Ryff, per conèixer el grau de benestar psicològic que presenten els individus, i per últim, l’Inventari de Situacions Socials (ISS), instrument que avalua les habilitats socials dels subjectes. Els resultats obtinguts han mostrat que a mesura que augmenta l’edat, augmenta també la comprensió emocional dels individus. A més, en funció del gènere no es donen diferències significatives, únicament en l’atenció emocional, on les dones han puntuat més alt que els homes. D’altra banda, existeixen correlacions positives entre la intel·ligència emocional i el benestar psicològic, per tant, a mesura que augmenta la primera, ho fa també el benestar psicològic. I per últim, pel que fa a les habilitats socials, aquestes es relacionen negativament amb la intel·ligència emocional, concretament en la subdimensió Cerca/acostament. I per tant, a major intel·ligència emocional, les habilitats socials dels individus son menors. Per concloure, aquest estudi ha permès estudiar la relació que s’estableix entre la intel·ligència emocional, el benestar psicològic i les habilitats socials, fet que permetrà, en un futur, dur a terme investigacions aprofundint en aquests constructes i elaborar programes de millora més específics i adaptats a les necessitats de la població. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 68 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Intel·ligència emocional es
dc.subject.other Habilitats socials es
dc.title La intel·ligència emocional i la seva relació amb el benestar psicològic i les habilitats socials es
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis es
dc.rights.accesRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Files in this item

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Except where otherwise noted, this item's license is described as Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Search RIUVic


Browse

Statistics