DSpace/Dipòsit Manakin

Acompanyant l'alumnat de primària pel laberint d'Internet: avaluació reguladora de la competència informacional

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Millora dels Ensenyaments de l’Educació Infantil i Primària
dc.contributor.author Plans Prat, Jordi
dc.date.accessioned 2019-12-09T17:48:12Z
dc.date.available 2019-12-09T17:48:12Z
dc.date.created 2019
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/6096
dc.description Curs 2018-2019 es
dc.description.abstract La competència digital és imprescindible en la societat del segle XXI i per tant s'ha d'integrar en el marc de l'activitat habitual d'aula. Un element fonamental d'aquesta integració és l'avaluació. Amb aquestes premisses el propòsit d'aquest pla de millora ha estat sistematitzar l'avaluació de la competència digital -en una escola de primària de doble líniades d'una visió reguladora, a partir d'instruments que es puguin aplicar en el treball d'aula i no en activitats específiques d'avaluació. L'enfocament metodològic ha estat la investigacióacció. El grup de mestres implicat ha decidit començar aquest procés per una competència molt present en el dia a dia de l'aula: la competència informacional. Els primers passos han consistit en dissenyar i validar un qüestionari per a l'alumnat de cicle superior d'educació primària i una rúbrica per acompanyar la posada en pràctica i l'avaluació de la cerca d'informació. En el moment de publicar l'article el qüestionari ja està validat. Una primera conclusió és la millora de la confiança i la coordinació del professorat a l'hora d'avaluar la competència digital de l’alumnat amb els instruments dissenyats. es
dc.description.abstract Digital competence is a paramount skill of the 21st-century society, which is the reason why it is necessary to incorporate it in regular schooling activities. A fundamental element of this incorporation is evaluation. Having these premises in consideration, the aim of this project has been to systematize digital competence’s evaluation —in a primary school consisting of two classrooms per level— from a formative viewpoint. This has been done by using tools that can be applied during classwork and not during specific evaluation activities. The methodology used in this project has been investigation-action. The group of teachers collaborating in the study has decided to start this process with a daily-present competence in schools: information literacy. First steps have consisted in designing and validating a questionnaire for primary students in the 5th and 6th grade and a rubric to complement the realization and the evaluation of information search. At the time of publishing the article the questionnaire is already validated. A first conclusion would be the improvement of teachers’ self-confidence and coordination when students digital competence is evaluated using the designed tools. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 27 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Educació primària es
dc.subject.other Alfabetització informacional -- Avaluació es
dc.title Acompanyant l'alumnat de primària pel laberint d'Internet: avaluació reguladora de la competència informacional es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques