La societat ha anat evolucionant al llarg dels anys i, amb ella, l’escola. El pati escolar és
un espai que habitualment ha estat oblidat i considerat només un lloc d’esbarjo per
desfogar l’alumnat i el professorat durant la jornada lectiva, sense tenir en compte el seu
valor educatiu. En una societat tan diversa com és la nostra, ...»»»»
La societat ha anat evolucionant al llarg dels anys i, amb ella, l’escola. El pati escolar és
un espai que habitualment ha estat oblidat i considerat només un lloc d’esbarjo per
desfogar l’alumnat i el professorat durant la jornada lectiva, sense tenir en compte el seu
valor educatiu. En una societat tan diversa com és la nostra, el pati és un espai on
s’acostumen a reproduir els estigmes i rols socials, tot provocant discriminacions i
desigualtats entre l’alumnat. Per això, aquesta recerca centra l’atenció en el pati escolar
i les seves funcions com a lloc d’aprenentatge per als infants.
L'organització del pati és necessària per disminuir i eliminar les discriminacions i
desigualtats, convertint-lo en un espai per viure i conviure inclusivament i de manera
igualitària per a tothom. A través d’una metodologia de recerca qualitativa aplicada a un
cas concret, mitjançant observacions directes, el diari de camp, un qüestionari per a
l’alumnat i una entrevista, la investigació realitzada està orientada cap a la millora del
pati escolar.^^^^
Society has evolved over the years, and so has school. The schoolyard is a space that
has often been forgotten and considered only a place of recreation to relieve students
and teachers during the school day, regardless of its educational value. In a society as
diverse as ours, the playground is a space where social stigmas and ...»»»»
Society has evolved over the years, and so has school. The schoolyard is a space that
has often been forgotten and considered only a place of recreation to relieve students
and teachers during the school day, regardless of its educational value. In a society as
diverse as ours, the playground is a space where social stigmas and roles are often
reproduced, causing discrimination and inequality among students. Therefore, this
research focuses on the schoolyard and its functions as a place where children can also
learn.
The organization of the schoolyard is necessary to reduce and eliminate discrimination
and inequality, making it a space to live and coexist inclusively and equally for all.
Through a qualitative research methodology applied to a specific case, through direct
observations, the field diary, a questionnaire for students and an interview, the research
carried out is aimed to improve recess.^^^^