En aquest treball ens centrarem en la important influència i relació entre dos conceptes
completament diferents però, alhora, totalment lligats: el futbol i el periodisme esportiu.
Per separat, el periodisme esportiu i el futbol són dos mons molt potents i rellevants per
la societat mundial i, des dels seus orígens, han sabut ...»»»»
En aquest treball ens centrarem en la important influència i relació entre dos conceptes
completament diferents però, alhora, totalment lligats: el futbol i el periodisme esportiu.
Per separat, el periodisme esportiu i el futbol són dos mons molt potents i rellevants per
la societat mundial i, des dels seus orígens, han sabut relacionar-se a la perfecció i
potenciar-se mútuament. Parlarem de com va començar i de com ha anat evolucionant
aquesta mútua influència, del punt concret on es troba aquesta relació i mostrarem
detalladament la necessitat que existeix entre les dues idees.
Primerament, hem plantejat com a objectiu principal entendre i analitzar la relació, la
complicitat i la influència entre els directius dels mitjans esportius i dels clubs de futbol,
els futbolistes professionals i els periodistes. A més, també ens centrarem a analitzar les
relacions comercials, el paral·lelisme editorial entre els mitjans esportius i els clubs de
futbol i, en especial, la important complicitat entre redactors i/o periodistes amb els
futbolistes professionals.
Després de recollir el marc teòric, intentarem detallar la història del periodisme esportiu
i del futbol a Espanya i destacar i analitzar la seva relació de complicitat i, a més,
contrastarem aquest objectiu amb entrevistes i enquestes amb les següents
característiques. Pel que fa a la metodologia de treball, introduirem múltiples entrevistes
a periodistes esportius, directius i futbolistes professionals per analitzar els principals
punts de vista i confessar o desmentir qualsevol informació vinculada. A més, també
enviarem enquestes a aquells consumidors i no consumidors del periodisme esportiu i
aficionats i aficionades del futbol per saber què pensen i què els sembla la relació entre
aquests dos conceptes. Les estadístiques que extraurem dels teleespectadors, oients i/o
lectors ens seran de gran ajuda pels objectius finals.
Finalment, exposarem els resultats extrets a partir dels testimonis recollits entre els
protagonistes i els consumidors i acabarem el treball amb les conclusions i la resolució
dels objectius, fruit del marc teòric i el desenvolupament de la metodologia emprada
explicada prèviament.^^^^