DSpace/Dipòsit Manakin

Relacions entre docents i famílies a tres escoles infantils de Finlàndia des d'una perspectiva inclusiva

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster en Educació Inclusiva
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Oller Enroth, Yaiza
dc.date.accessioned 2021-01-21T16:58:36Z
dc.date.available 2021-01-21T16:58:36Z
dc.date.created 2020-02-27
dc.date.issued 2020-02-27
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/6486
dc.description Curs 2019-2020 es
dc.description.abstract Moltes vegades quan parlem d’inclusió, ens centrem únicament en els infants, oblidant que les famílies són agents fonamentals i per tant, han de poder ser incloses en la comunitat escolar. Les famílies tenen un paper clau en el procés educatiu i partint d’aquesta base, la comunicació i el treball en equip entre famílies i escoles és fonamental per oferir als infants les millors condicions possibles de desenvolupament. Cal partir de la base, doncs, que si bé cada persona és diferent, cada família, formada per un conjunt de persones també ho serà però així i tot, totes mereixen ser reconegudes i escoltades independentment de les seves característiques. Arran d’observar i participar en diferents escoles de Finlàndia i de Catalunya i d’adonar-me de les diferències en el tracte amb les famílies, decideixo realitzar aquest Treball Final de Màster (TFM), basat en un estudi de casos al voltant de les relacions entre docents i famílies des d’una perspectiva inclusiva a diferents escoles de Finlàndia per sobretot analitzar, quins són els trets característics i a què es deuen, considerant l’opinió de diferents professionals del país com mestres d’educació infantil i mestres d’educació inclusiva i escoltant principalment a les famílies com a principals referents d’aquest treball. Els tres centres d’educació infantil analitzats (centrant-me principalment en l’etapa de 0-6 anys), tenen característiques diferents per tal de veure diferents perfils d’escoles i com aborden aquestes la inclusió de les famílies, per exemple, s’analitzarà un centre públic proper a la capital amb un percentatge molt elevat d’immigració, un centre privat dins la capital amb infants provinents també de famílies amb contextos culturals diferents però amb un nivell socioeconòmic més alt i per últim, una escola situada en una població rural en la qual la immigració gairebé no està present. S’aprofitarà aquesta característica per analitzar com es construeixen relacions sòlides entre escoles i famílies provinents de cultures i contextos diferents. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 195 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.subject.other Educació inclusiva es
dc.subject.other Família i escola es
dc.subject.other Convivència escolar es
dc.title Relacions entre docents i famílies a tres escoles infantils de Finlàndia des d'una perspectiva inclusiva es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.description.version Director/a: Collet Sabé, Jordi
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques