DSpace Repository

L’ús de la reflexió guiada (debriefing) en la simulació clínica de complexitat alta: element clau per a l'adquisició de coneixements i habilitats

Show simple item record

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Departament de Pedagogia
dc.contributor.author Faro i Basco, Montserrat
dc.date.accessioned 2022-07-28T06:28:58Z
dc.date.available 2022-07-28T06:28:58Z
dc.date.created 2022-07-01
dc.date.issued 2022-07-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/7126
dc.description Programa de doctorat: Innovació i Intervenció Educatives es
dc.description.abstract Es considera el debriefing com el pas essencial en el procés d’aprenentatge basat en la simulació clínica. El debriefing ajuda a comprendre, analitzar i sintetitzar conceptes tècnics per millorar el rendiment dels estudiants en futures situacions clíniques i facilita l’aprenentatge i desenvolupament d’habilitats no tècniques com: el lideratge, el treball en equip, la presa de decisions, l’assignació de rols i tasques i la gestió de situacions de crisi. Es va realitzar un estudi quasi experimental, pretest-postest i un estudi experimental, tipus assaig clínic aleatori per comprovar si l’ús de la reflexió guiada (debriefing) en la simulació de situacions clíniques de complexitat alta millorava el nivell de coneixements i habilitats, i el rendiment dels estudiants d’infermeria. Els resultats obtinguts van permetre concloure que la reflexió guiada en una simulació clínica de complexitat alta, millora els coneixements dels estudiants, i el debriefing estructurat millora la qualitat del debriefing i el rendiment dels estudiants. es
dc.description.abstract Debriefing is considered the essential step in the clinical simulation-based learning process. Debriefing helps to understand, analyse and synthesise technical concepts to improve students' performance in future clinical situations while facilitating the learning and development of non-technical skills such as: leadership, teamwork, decision making, role and task allocation and crisis management. A quasi-experimental, pretest-posttest study and an experimental, randomised clinical trial study were conducted to test whether the use of debriefing in the simulation of highly complex clinical situations improved the level of knowledge and skills, and the performance of nursing students. The results obtained led to the conclusion that guided reflection in a highly complex clinical simulation improves students' knowledge, and structured debriefing improves the quality of debriefing and students' performance. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 358 p. es
dc.language.iso cat es
dc.publisher Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Simulació clínica es
dc.subject.other debriefing es
dc.subject.other Pràctica reflexiva es
dc.subject.other Reflexió guiada es
dc.subject.other Pensament crític es
dc.subject.other Rendiment de l'estudiant es
dc.title L’ús de la reflexió guiada (debriefing) en la simulació clínica de complexitat alta: element clau per a l'adquisició de coneixements i habilitats es
dc.type info:eu-repo/semantics/doctoralThesis es
dc.embargo.terms 12 mesos es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess es
dc.contributor.director Tort, Antoni
dc.contributor.director Palomar-Aumatell, Xavier

Files in this item

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Except where otherwise noted, this item's license is described as Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Search RIUVic


Browse

Statistics