DSpace/Dipòsit Manakin

Consulteu per autor "Eguía, José Luis"

Consulteu per autor "Eguía, José Luis"

Ordena per: Ordre: Resultats:

  • Contreras, Ruth S. (Ruth Sofhía); Eguía, José Luis; Hildebrand, Hermes Renato (2013)
    In contrast to other media like TV or cinema, digital games are unique and different because they offer a persuasive rhetoric. This investigation introduces the cases of two primary school teachers who use digital games ...
  • Eguía, José Luis; Contreras, Ruth S. (Ruth Sofhía); Albajes, L.S. (2014)
    This paper presents the research work carried out by an interdisciplinary group of technologists and entertainment experts in collaboration with primary teachers to develop a serious game to work primary education-oriented ...
  • Contreras, Ruth S. (Ruth Sofhía); Eguía, José Luis (Universidad Complutense de Madrid, 2009)
    La Universitat Politècnica de Catalunya, a través del Graduado Superior de Diseño, ha realizado una experiencia en donde los contenidos de aprendizaje se han distribuido mediante podcast. Es el primer curso de diseño en ...
  • Eguía, José Luis; Contreras, Ruth S. (Ruth Sofhía); Solano Albajés, Lluís (2012)
    The case study described below, is an example of the application of the Participatory Action Research in the use of videogames as cognitive resource. The game Miquel Crusafont (part of the Personatges en Joc collection) ...
  • Zermeño, Salvador; Contreras, Ruth S. (Ruth Sofhía); Cabrera, Olga Nohemí; Egea Izquierdo, Jorge; Eguía, José Luis; García Medina, Irene; González Romo, Zahaira Fabiola; Bussracumpakorn, Chokeanand (Universidad de León ; Universitat de Vic, 2012)
    El diseño ha evolucionado de manera sorprendente en las últimos años gracias a la tecnología, potenciando diferentes disciplinas y especializaciones en las que influyen aspectos técnicos y de percepción de la imagen. ...
  • Contreras, Ruth S. (Ruth Sofhía); Alpiste Penalba, Francesc; Eguía, José Luis; Torres Kompen, Ricardo (2006)
    El Graduado Superior en Diseño (GSD) de la Universitat Politècnica de Catalunya, está basado en un modelo de aprendizaje combinado, en el cual las nuevas tecnologías representan una oportunidad para la enseñanza y ofrecen ...
  • Contreras, Ruth S. (Ruth Sofhía); Eguía, José Luis (IGI Global, 2022)
    Gamification has been employed in e-government services domain over the past twenty years. The literature shows that gamification still lacks formal definitions to support the design of gamified strategies in e-government ...
  • Contreras, Ruth S. (Ruth Sofhía); Eguía, José Luis; Solano Albajés, Lluís (Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED), 2016)
    Se ha producido un importante desarrollo en la investigación relacionada con los juegos educativos y, en especial, con los serious games y el aprendizaje basado en juegos digitales durante la última década. De particular ...
  • Eguía, José Luis; Contreras, Ruth S. (Ruth Sofhía); Solano Albajés, Lluís (Universidad de Salamanca, 2015)
    Este artículo presenta una experiencia didáctica centrada en la aplicación de un juego digital en las aulas catalanas de quinto y sexto grado de educación primaria. En él se explica y analizan los efectos de su ...
  • Contreras, Ruth S. (Ruth Sofhía); Eguía, José Luis; Solano Albajés, Lluís (Centro Universitário Moura Lacerda, 2012)
    Durante el año 2011 se diseño, implementó y estudió un juego digital que muestra la vida de un científico Catalán: El paleontólogo Miquel Crusafont. El juego fue creado como un recurso para el aprendizaje cognitivo y ...
  • Eguía, José Luis; Contreras, Ruth S. (Ruth Sofhía); Solano Albajés, Lluís (AISTI, 2013)
    This paper explains the work that we have been doing related with what teacher think about digital games in the classroom. The main objective is to discover and understand why Catalan teachers in general are not using ...
  • Contreras, Ruth S. (Ruth Sofhía); Eguía, José Luis (2013)
    A diferencia de otros medios como la televisión o el cine, los juegos digitales se presentan como un medio único y diferente que proporcionan una nueva forma de retórica persuasiva. En este trabajo, se presentan los ...
  • Contreras, Ruth S. (Ruth Sofhía); Eguía, José Luis (2011)
    Durante los últimos años, diversas instituciones y universidades han comenzado a experimentar con el m-learning y Facebook a través de diferentes proyectos como parte de sus metodologías de aprendizaje y como una oportunidad ...
  • Navarro Güere, Héctor; Foglia, Efraín; Contreras, Ruth S. (Ruth Sofhía); Mateos Rusillo, Santos M. (Santos Miguel); Gifreu Castells, Arnau; Massana Molera, Eulàlia; García Medina, Irene; Molina García, Míriam; Roman Coy, David; Pereira Correia, Pedro Álvaro; Aguado, Juan Miguel; Balboni, Gian Paolo; Hildebrand, Hermes Renato; Eguía, José Luis; Farias Coelho, Patrícia Margarida; Liussi Depaoli, Armando (Universitat de Vic, 2012)
    La comunicació mòbil és un dels temes de més actualitat en diferents fòrums, des de diferents perspectives. Espanya juga un paper important per les dinàmiques i l’evolució del seu mercat. En aquest sentit, el nostre país ...
  • Eguía, José Luis; Contreras, Ruth S. (Ruth Sofhía); Solano Albajés, Lluís (Uniabeu, 2012)
    Os games digitais possuem um valor educativo importante e têm sido reconhecidos pelos educadores como um rico e produtivo espaço que proporciona conteúdos de aprendizagem para os estudantes, melhorando, através dele, o ...
  • Contreras, Ruth S. (Ruth Sofhía); Eguía, José Luis (2009)
    Fascination is a project for design students, developed jointly by the Technical University of Catalonia (UPC) and the University of Technology Thonburi (KMUTT), which works with two groups of students, one group of ...
  • Contreras, Ruth S. (Ruth Sofhía); Alpiste Penalba, Francesc; Eguía, José Luis (Universidad del Bío Bío, Chile, 2006)
    El aprendizaje combinado se define como la integración eficaz de dos componentes: la enseñanza presencial y la tecnología no presencial. Este modelo intenta generar un aprendizaje que influya positivamente en el alumno ...
  • Contreras, Ruth S. (Ruth Sofhía); Eguía, José Luis (Elisava, 2017)
    Transmedia narratives have transformed the manner in which teaching is carried out. In this context, students and teachers can express their experiences and opinions using various content creation tools shared on a ...
  • Eguía, José Luis; Contreras, Ruth S. (Ruth Sofhía); Solano Albajés, Lluís; Hildebrand, Hermes Renato (2012)
    A digital game was created as a resource for cognitive learning and afterwards it was used in primary schools in order to survey its active users. The methods used to recollect data were observation, in-depth interviews and ...
  • Eguía, José Luis; Contreras, Ruth S. (Ruth Sofhía); Solano Albajés, Lluís (APPACDM, 2011)
    Recently the video games, have become recognized as rich learning contents for students, because the students can improve they cognitive development. In this paper we explore the cognitive opportunities for the videogames ...