DSpace/Dipòsit Manakin

SOME S.A. Internacionalitzar, una elecció o una obligació? Factors determinants per a la internacionalització

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic
dc.contributor Corral Marfil, José A.
dc.contributor Morral Palacín, Noemí
dc.contributor.author García Medina, Irene
dc.date.accessioned 2012-05-16T08:16:08Z
dc.date.available 2012-05-16T08:16:08Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.issn 978-84-96998-51-3
dc.identifier.issn 978-84-92956-16-6
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/1825
dc.description Conté: Cas pràctic i Nota pedagògica ca_ES
dc.description.abstract CAS PRÀCTIC: A la comarca d'Osona, SOME SA, és una empresa que destaca des de fa anys pel seu èxit empresarial. El seu director gerent, Ramon Mena Pons, viu per a la seva feina, escull personalment els seus col·laboradors pròxims i, juntament amb el seu equip i amb consens, sospesa totes les decisions que s'han de prendre i que afecten a l'empresa. El 2007, es va trobar amb un problema inesperat, dos dels seus clients internacionals més importants li demanaven que obrís una fàbrica més a prop d'ells, és a dir, en algun país de l'Est pròxim a Alemanya per poder disposar de les mercaderies més ràpidament i reduir el cost de transport. ca_ES
dc.description.abstract NOTA PEDAGÒGICA: Els objectius d'aprenentatge del cas són: ·Obtenir un enfocament de primera mà del món dels negocis internacionals i conèixer les eines i les tècniques necessàries per a la presa de decisions. ·Valorar la importància que té la comercialització internacional per al creixement i la competitivitat de l'empresa i també els riscos. ·Desenvolupar una visió àmplia de l'entorn internacional que permeti identificar les oportunitast i les amenaces que en sorgeixen, així com incorporar coneixements que serveixin per millorar o optimitzar els processos d'internacionalització de les empreses. ·Identificar els diferents elements que intervenen en les activitats internacionals de les empreses i el seu impacte en la competitivitat internacional. ·Distingir les diferents vies per engegar estratègies de creixement en l'empresa, conèixer els diversos elements de suport estratègic que influeixen en la implantació de l'estratègia, així com la capacitat per establir una estructura organitzativa adequada a l'estratègia que s'ha de seguir. ·Capacitat per formular l'estratègia més apropiada per competir en el terreny internacional i per seleccionar la manera d'entrada més adequada al país on s'internacionalitza l'empresa. ·Conèixer el paper dels recursos humans en la implantació estratègica. ca_ES
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca_ES
dc.publisher Cambra de Comerç de Barcelona ; Universitat de Vic ca_ES
dc.relation.isformatof Reproducció digital del document publicat en format paper
dc.relation.ispartof José A. Corral i Noemí Morral, (Coords). Estratègia competitiva a la petita i mitjana empresa: 10 casos pràctic reals. Barcelona: Bresca; Universitat de Vic; Cambra de Comerç de Barcelona, 2010
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons ca_ES
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ ca_ES
dc.subject.other SOME S.A ca_ES
dc.subject.other Empreses petites i mitjanes -- Planificació estratègica ca_ES
dc.title SOME S.A. Internacionalitzar, una elecció o una obligació? Factors determinants per a la internacionalització ca_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/bookPart ca_ES
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques