El tema central d’aquest treball de final de grau és l’elaboració d’una proposta artística a través
de l’entorn aplicada al Mas el Colomer de Taradell. Està dirigida principalment a infants
d’educació infantil, tot i que ...
L’artteràpia és una pràctica poc coneguda socialment i molt menys en l’àmbit educatiu.
Amb aquest projecte es pretén donar-la a conèixer i a més oferir un recurs educatiu per
portar-la a la pràctica. L’artteràpia pot ser ...
L’estudi que es presenta a continuació pretén indagar en una part concreta i
en auge constant del món educatiu: l’atenció a la diversitat mitjançant
l’estructura cooperativa d’aprenentatge.
L’estudi ha estat realitzat ...
Actualment, el càncer és un tema que cada vegada està més visibilitzat i normalitzat en
la nostra societat. En els últims anys, el tractament del càncer ha passat d’un model mèdic,
centrat únicament en la reducció del ...
Amb aquest estudi es pretén conèixer i analitzar com és l’atenció que reben infants amb pèrdua auditiva en un centre d’agrupament per a sords a l’etapa de Cicle Superior d’educació Primària. Aquesta recerca vol aprofundir ...
Ensenyar a través de l’audició activa és una metodologia que ajuda als infants a
aprendre aspectes musicals. La meva finalitat és poder introduir i desenvolupar els
musicogrames a una aula amb infants de quatre anys, ...
El present treball tracta sobre l’Educació Assistida amb Animals, un tipus d’intervenció
educativa molt nova que té com objectiu millorar els aspectes curriculars de l’alumnat
amb l’ajuda d’un gos, un tècnic en Intervencions ...
L’educació emocional cada dia guanya més rellevància en l’àmbit educatiu. S’està
comprovant que les emocions estan molt lligades al desenvolupament intel·lectual i
social de les persones. La pràctica inclosa en aquest ...
L’educació emocional és una pràctica inclusiva dins l’escola que pretén ajudar a desenvolupar les competències emocionals. És un aprenentatge de vida que ajuda a conèixer les pròpies emocions i les dels altres, amb la ...
l’educació física esdevé un excel·lent camp d’actuació per educar en valors a
l’alumnat, sent aquesta una necessitat social existent segons els experts. El propòsit d’aquesta
investigació és saber com i de quina manera ...
Des de l’educació intercultural es pretén aconseguir una societat més justa i igualitària capaç de respectar la diversitat cultural sense prejudicis, fomentant el diàleg i la convivència com una possibilitat per apropar ...
El joc és la primera oportunitat que té el nen per descobrir el món en el qual
habita. Les seves primeres experiències per explorar el món el porta a jugar.
Darrera de l’activitat espontània de joc, s’amaguen molts ...
La sexualitat és una dimensió de la persona present al llarg de la seva vida que encara es viu amb molt tabú. Hi ha molts aspectes que influencien l'imaginari social sobre la idea de sexualitat, el qual determina quines ...
L’objecte d’estudi d’aquest treball Final de Grau és investigar sobre la figura de l’educador/a social en el camp sanitari concretament, al Centre d’Atenció Primària. Mitjançant una recerca qualitativa a través d’entrevistes ...
Introducció. La gent gran presenta uns nivells de comportament sedentari més alt que la resta de població (8-9 h/dia), tenint un impacte negatiu en el seu estat de salut i qualitat de vida. Fa falta desenvolupar un programa ...
Aquest estudi té com a objectiu valorar l’eficàcia d’un programa d’intervenció des de la Teràpia Ocupacional per millorar la qualitat de vida i l’autonomia de les persones en estat terminal. Per la seva realització utilitzarem ...
El treball que es presenta a continuació pretén fer un aprofundiment en la
metodologia pedagògica “Emozione di conoscere e desiderio di esistere”, nascuda a
Itàlia i usada com a referent en l’Educació Especial, amb la ...
L’objectiu d’aquest treball és analitzar el grau d’inclusió d’un infant amb deficiència visual durant l’etapa d’Educació Primària en un centre ordinari, amb la finalitat d’establir diferents propostes de millora pel centre ...
El nostre treball de fi de grau és un documental sobre l’evolució de les xarxes socials i com aquestes han canviat la nostre manera d’interactuar, comunicar i informar-nos al dia a dia.
El present treball tracta d’estudiar, des d’una perspectiva inclusiva, si l’escolarització compartida i el treball en xarxa possibiliten que aquest tipus d’escolarització sigui un recurs per a la inclusió. Per a trobar ...