DSpace Repository

Intervenció educativa per a la millora de la detecció precoç de la depressió major en adolescents

Show simple item record

dc.contributor Universitat de Vic. Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar
dc.contributor.author Guitart Rossell, Gemma
dc.date.accessioned 2013-09-03T17:55:14Z
dc.date.available 2013-09-03T17:55:14Z
dc.date.created 2013-05-07
dc.date.issued 2013-05-07
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/2332
dc.description Curs 2012-2013
dc.description.abstract La depressió major és una patologia mental que afecta a persones de qualsevol edat, condició econòmica, nivell educatiu, cultural i suposen un gran cost per l’individu, la família, el sistema sanitari i la comunitat en general. Es creu que una de cada cinc persones arribarà a desenvolupar un trastorn depressiu al llarg de la seva vida i que al 2020 serà la segona causa de discapacitat i de pèrdua d’anys de vida saludables a escala mundial i la primera en països desenvolupats. L’objectiu d’aquest estudi quasi experimental és millorar la detecció precoç de la simptomatologia depressiva en adolescents, descriure els factors de risc i atendre les necessitats d’aquests joves. Utilitzarem el Test de Beck Depression Inventory-2nd (BDI-II) i el Patient Health Questionnaire-Adolescent version (PHQ-9) per detectar l’estat de salut mental dels alumnes. No tenim la certesa de que la mostra sigui representativa, ja que escollim un grup intacte d’alumnes de 1r d’ ESO, del municipi de Cardedeu, amb una edat per norma general de 12 -13 anys i per tant, potser una amenaça per la nostra validació ja que el factor entorn influeix directament en la situació sociodemografica de la població escollida, la situació econòmica i familiar. ca_ES
dc.description.abstract Major depression is a mental disorder that affects people of any age, economic status, and level of education and culture. It represents a great cost to the individual, the family, the health system and the community in general. It’s believed that one in five people will develop a depressive disorder and that 2020 it will be the second leading cause of disability and loss of years if healthy life in worldwide and the first cause in developed countries. The purpose of this quasi-experimental study is to improve the early detection of depressive symptoms in adolescents, describe risk factors and meet the needs of these young. We use the Test Beck Depression Inventory-2nd (BDI-II) and the Patient Health Questionnaire-Adolescent version (PHQ-9) to detect the state of mental health of students. We haven’t certainty that the sample is representative, because we choose a intact group of students of 1st ESO, in the town of Cardedeu, with age 12 -13 years old; therefore may threaten our validation environment as the factor directly influences the social and demographic status of the population chosen, the economic situation and family. ca_ES
dc.format application/pdf
dc.format.extent 32 p. ca_ES
dc.language.iso cat ca_ES
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons ca_ES
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ ca_ES
dc.subject.other Adolescents ca_ES
dc.subject.other Depressió psíquica ca_ES
dc.title Intervenció educativa per a la millora de la detecció precoç de la depressió major en adolescents ca_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca_ES
dc.rights.accesRights info:eu-repo/semantics/openAccess ca_ES

Files in this item

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Except where otherwise noted, this item's license is described as Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Search RIUVic


Advanced Search

Browse

Statistics