L’estudi que es presenta a continuació pretén indagar en una part concreta i
en auge constant del món educatiu: l’atenció a la diversitat mitjançant
l’estructura cooperativa d’aprenentatge.
L’estudi ha estat realitzat ...
Amb aquest estudi es pretén conèixer i analitzar com és l’atenció que reben infants amb pèrdua auditiva en un centre d’agrupament per a sords a l’etapa de Cicle Superior d’educació Primària. Aquesta recerca vol aprofundir ...
El present treball tracta sobre l’Educació Assistida amb Animals, un tipus d’intervenció
educativa molt nova que té com objectiu millorar els aspectes curriculars de l’alumnat
amb l’ajuda d’un gos, un tècnic en Intervencions ...
L’educació emocional cada dia guanya més rellevància en l’àmbit educatiu. S’està
comprovant que les emocions estan molt lligades al desenvolupament intel·lectual i
social de les persones. La pràctica inclosa en aquest ...
L’educació emocional és una pràctica inclusiva dins l’escola que pretén ajudar a desenvolupar les competències emocionals. És un aprenentatge de vida que ajuda a conèixer les pròpies emocions i les dels altres, amb la ...
El treball que es presenta a continuació pretén fer un aprofundiment en la
metodologia pedagògica “Emozione di conoscere e desiderio di esistere”, nascuda a
Itàlia i usada com a referent en l’Educació Especial, amb la ...
L’objectiu d’aquest treball és analitzar el grau d’inclusió d’un infant amb deficiència visual durant l’etapa d’Educació Primària en un centre ordinari, amb la finalitat d’establir diferents propostes de millora pel centre ...
Aquest estudi consisteix en l’anàlisi de les practiques educatives que porta a terme una escola pública d’Educació Infantil i Primària, en relació a les estratègies d’ensenyament i aprenentatge de les ciències. Per aquest ...
Aquest treball d’investigació pretén conèixer els factors que condicionen una
pràctica instrumental inclusiva en el context escolar i d’aula; un tema poc
treballat amb consciència d’universalitat en l’àrea curricular ...
This study is based on the analysis of the use of supplementary materials to teach
vocabulary by second language teachers in Primary Education. The study consists
of two analyses: the first one is a quantitative analysis ...
Aquest Treball de Final de Grau persegueix determinar les condicions necessàries per dur a terme un canvi didàctic i pedagògic en una comunitat educativa, partint del cas concret de l’Escola Els Castanyers de la població ...
Aquest estudi pretén mostrar i donar a conèixer les estratègies d’ensenyament-aprenentatge i pràctiques educatives que porta a terme un centre públic d’Educació Primària en relació a l’àrea de coneixement del medi natural. ...
L’ensenyament i aprenentatge a través de l’art en el context escolar ha estat motiu de preocupació per a molts investigadors des de fa dècades. En aquesta línia, el Centre de Recursos Pedagògics d’Osona i el Centre d’Arts ...
Aquest treball sorgeix de la necessitat d’investigar sobre les motivacions que tenen les
famílies a l’hora de portar els seus infants a les escoles associatives i immersives en
català de la Catalunya del Nord, La Bressola, ...
Aquest treball consta de quatre activitats, realitzades durant dues sessions amb 21 alumnes de 3r curs de l’Escola Juncadella de La Cellera de Ter durant el període de pràctiques III. La proposta es porta a terme a partir ...
Aquest treball d’investigació té com a objectiu determinar factors de la motivació que afavoreixen l’aprenentatge d’educació musical. L’estudi realitzat descriu els contextos i les variables que repercuteixen de manera ...
El moviment i l’expressió musical són contextos d'aprenentatge importants en l'educació
musical i a la vegada poden ser un recurs imprescindible en la metodologia d'ensenyamentaprenentatge
d'altres conceptes musicals. ...
Els infants, majoritàriament, aprecien realitzar activitats on participin i s’hi impliquin activament, on puguin explorar i on l’eix vertebrador sigui el moviment. En aquestes activitats, el comportament dels nens i nenes ...
Ensenyar a un grup classe és sinònim d’ensenyar a diferents individuals, cadascun amb les seves pròpies i diferents capacitats, habilitats, motivacions, punts forts i punts febles. L’educació inclusiva, les acadèmies ...