DSpace Repository

Els jocs populars i tradicionals a les classes d'educació física de primària i secundària de Guatemala

Show simple item record

dc.contributor Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Creus Brunat, Martí
dc.date.accessioned 2013-11-26T08:11:07Z
dc.date.available 2013-11-26T08:11:07Z
dc.date.created 2013-05-10
dc.date.issued 2013-05-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/2465
dc.description Curs 2012-2013
dc.description.abstract El jocs populars i tradicionals són un element educatiu i cultural molt important. Des de sempre han estat una font d’activitat física i comporten tota una sèrie de components motors i de valors que haurien de ser tinguts en compte a l’hora d’incloure’ls a les sessions d’educació física. Aquest estudi té com a objectiu conèixer la situació d’aquesta tipologia de jocs a les sessions d’educació física de dos centres educatius del municipi de San Juan la Laguna. Alhora es pretén comparar el paper que tenen els jocs populars i tradicionals en un centre de primària i en un de secundària de la població esmentada. A través de l’anàlisi dels currículums, de l’observació de les sessions d’educació física i de les entrevistes amb diversos docents, s’arriba a la conclusió que les pràctiques lúdiques populars i tradicionals tenen poca presència a l’educació física guatemalenca. ca_ES
dc.description.abstract Popular and traditional games are important educational and cultural elements. They have always been a source of physical activity and involve a number of motor components and values that should be taken into account at the time of including them in physical education sessions. This study aims at knowing the situation of this type of game activities in physical education sessions in two schools in San Juan la Laguna. At the same time, the aim of the search is to compare the role of traditional and popular games in a primary school and a High School in the same town. Through the analysis of curricula, the observation of the physical education sessions and interviews with several teachers lead us to the conclusion that traditional and popular game practices have little importance in the physical education in Guatemala. ca_ES
dc.format application/pdf
dc.format.extent 77 p. ca_ES
dc.language.iso cat ca_ES
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons ca_ES
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ ca_ES
dc.subject.other Esports i jocs tradicionals ca_ES
dc.subject.other Educació física ca_ES
dc.subject.other Currículums (Ensenyament) ca_ES
dc.subject.other Guatemala ca_ES
dc.title Els jocs populars i tradicionals a les classes d'educació física de primària i secundària de Guatemala ca_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca_ES
dc.rights.accesRights info:eu-repo/semantics/openAccess ca_ES

Files in this item

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Except where otherwise noted, this item's license is described as Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Search RIUVic


Advanced Search

Browse

Statistics