DSpace/Dipòsit Manakin

Les lletres de confegir: l’atenció a la diversitat en el procés d’aprenentatge de la lectoescriptura

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Colom Serrat, Montse
dc.contributor.author Prunell Plantalech, Estel
dc.date.accessioned 2013-12-04T11:22:12Z
dc.date.available 2013-12-04T11:22:12Z
dc.date.created 2013-05
dc.date.issued 2013-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/2522
dc.description Curs 2012-2013 ca_ES
dc.description.abstract L’aprenentatge de la lectoescriptura és complex. Aprendre a llegir i escriure implica dominar moltes habilitats. A l’escola habitualment es treballa de forma mecànica i poc significativa. L’objectiu d’aquest projecte és conèixer si les lletres de confegir de Maria Montessori encara tenen vigència en l’actualitat. En aquest sentit, s’ha valorat el racó on hi ha aquest material, ja existent a l’escola, per posteriorment fer una proposta de millora i desenvolupar-la dins el marc d’una aula de P5. A través d’algunes situacions reals d’aula volem il·lustrar les possibilitats de la nostra proposta. L’experiència realitzada amb infants de l’últim curs d’Educació Infantil indica que treballar el procés de lectoescriptura amb aquest material és una bona eina per atendre a la diversitat existent a les aules actuals. ca_ES
dc.description.abstract Learning to read and write process is not an easy subject. Learning to read and write means dominating lots of skills. At school it is usually treated in a mechanic and not significant way. The aim of this project was to study if Maria Montessori’s movable alphabet are or are not still useful. In order to reach this aim, first of all the corner which contains this material, already existing in the school, was observed. Then, a proposal it’s for improvement was made and essayed in a real P5 classroom. Through some real situations, we want to show the possibilities of our proposal. The experience gained by working with children in the last year of the childhood education suggests that the use of the learning to read and write process is still a useful tool to attend the existing diversity in current classrooms. ca_ES
dc.format application/pdf
dc.format.extent 53 p. ca_ES
dc.language.iso cat ca_ES
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons ca_ES
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ ca_ES
dc.subject.other Lectura ca_ES
dc.subject.other Escriptura ca_ES
dc.subject.other Educació infantil ca_ES
dc.title Les lletres de confegir: l’atenció a la diversitat en el procés d’aprenentatge de la lectoescriptura ca_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca_ES
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess ca_ES

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques