DSpace/Dipòsit Manakin

Com ha de ser una activitat científica efectiva basada en l'experimentació i l'estudi de l'entorn proper? Estudi de casos i proposta de criteris a tenir en compte en el disseny d’activitats científiques escolars en l’entorn

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Hinojosa García, Eugènia
dc.date.accessioned 2014-01-13T11:26:57Z
dc.date.available 2014-01-13T11:26:57Z
dc.date.created 2013-05-17
dc.date.issued 2013-05-17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/2629
dc.description Curs 2012-2013
dc.description.abstract Actualment moltes fonts d'informació ens descriuen i argumenten com han de ser les activitats científiques a l'escola per garantir l'aprenentatge significatiu de l'alumnat, i d'altres estudis ens mostren com han de ser les activitats escolars en l'entorn; però no hi ha estudis que ens descriguin i argumentin com han de ser les activitats científiques escolars basades en l'experimentació i l'estudi de l'entorn proper. Així doncs, aquesta investigació s'endinsa per solucionar un problema actual que és: com ha de ser una bona activitat científica escolar basada en l'experimentació i l'estudi de l'entorn proper? En resposta a això, aquest treball es basa en una investigació avaluativa que analitza diversos projectes de ciències basats en l'entorn a partir de l'observació d'uns criteris específics elaborats, per una banda a partir de les idees d'experts sobre com ha de ser una bona activitat científica i com ha de ser una activitat escolar d'entorn efectiva; i per altra banda a partir de les idees extretes de les entrevistes fetes a mestres promotores de projectes científics escolars innovadors centrats i duts a terme en l'entorn proper. ca_ES
dc.description.abstract Currently many sources of information describe and argue how should be school science activities to ensure significant learning of students, and other studies show us how should be school activities in the environment , but there are no studies that describe and argue how must be science-school activities based in the direct experience to study the environment. Therefore, this research wants to solve a current problem that is: how should be an effective science-school activity based in the direct experience and the study of the environment? In response, this study is based on an evaluative research that examines various scientific projects (based on environment) using a list of criteria that I made, in one hand, from the expert ideas of how should be a good scientific activity and how should be an effective school activity on the environment; and, on the other hand, from the ideas that I have taken from interviews with school teachers who promote these innovative scientific projects focused and carried out in the environment. ca_ES
dc.format application/pdf
dc.format.extent 57 p. ca_ES
dc.language.iso cat ca_ES
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons ca_ES
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ ca_ES
dc.subject.other Ciència -- Ensenyament primari ca_ES
dc.subject.other Ciència -- Experiments ca_ES
dc.subject.other Experiments -- Ensenyament primari ca_ES
dc.title Com ha de ser una activitat científica efectiva basada en l'experimentació i l'estudi de l'entorn proper? Estudi de casos i proposta de criteris a tenir en compte en el disseny d’activitats científiques escolars en l’entorn ca_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca_ES
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess ca_ES

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques