DSpace/Dipòsit Manakin

Com raonen els nens i nenes de sisè de primària amb la llibreta de ciències? Un model vàlid per ensenyar a aprendre i per aprendre a ensenyar

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Martí i Feixas, Jordi
dc.contributor.author Jiménez i Bargalló, Isabel
dc.contributor.author Comajoan, Llorenç
dc.contributor.author Vilà, Montserrat (Vilà i Santasusana)
dc.date.accessioned 2014-02-12T12:21:32Z
dc.date.available 2014-02-12T12:21:32Z
dc.date.created 2012
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Martí Feixas, J., Jiménez, I., Comajoan Colomé, L., & Vilà, M. (2012). Com raonen els nens i nenes de sisè de primària amb la llibreta de ciències? Articles de didàctica de la llengua i de la literatura, (58), 49-56. ca_ES
dc.identifier.issn 1133-9845
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/2706
dc.description.abstract Aquest article presenta l’ús de la llibreta de ciències com a eina per desenvolupar el pensament científic en els infants. A partir d’una experiència col·laborativa entre universitat i escola relacionada amb l’ensenyament de ciències a sisè de primària, s’hi analitzen els raonaments que fa l’alumnat des del punt de vista de la construcció del pensament científic i des d’una perspectiva científica. Els resultats de l’anàlisi de les anotacions a la llibreta de ciències mostren que els nens i nenes expliquen els fenòmens més que no pas els argumenten i que tenen dificultats lingüístiques a l’hora de fer les anotacions científiques. Al llarg de l’article, s’esmenten els avantatges i els inconvenients de l’ús de la llibreta de ciències per aprendre ciències. ca_ES
dc.description.abstract This paper looks at the use of the science notebook as a tool for developing scientific thought in children. Based on a collaborative initiative between university and school linked to teaching sciences at sixth-year primary level, it analyses pupils’ reasoning from the point of view of building scientific thought and from a scientific perspective. The findings of this analysis of notebook notes show that pupils explain phenomena rather than set out arguments for them and have language difficulties when it comes to making scientific notes. The paper sets out the advantages and disadvantages of using science notebooks to learn science. ca_ES
dc.format application/pdf
dc.format.extent 8 p. ca_ES
dc.language.iso cat ca_ES
dc.publisher Graó ca_ES
dc.rights (c) Graó, 2012
dc.rights Tots els drets reservats ca_ES
dc.subject.other Educació primària ca_ES
dc.subject.other Ciències -- Didàctica ca_ES
dc.subject.other Llengua -- Didàctica ca_ES
dc.title Com raonen els nens i nenes de sisè de primària amb la llibreta de ciències? Un model vàlid per ensenyar a aprendre i per aprendre a ensenyar ca_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/article ca_ES
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess ca_ES
dc.type.version info:eu-repo/publishedVersion ca_ES
dc.indexacio Indexat a CARHUS+ ca_ES

Text complet d'aquest document

Registre simple

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques