DSpace/Dipòsit Manakin

El portafolis en la formació de professorat: un instrument al servei de la reflexió en i sobre la pràctica docent

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic. Facultat de Ciències Humanes, Traducció i Documentació
dc.contributor.author Keim, Lucrecia
dc.contributor.author Esteve Ruescas, Olga
dc.contributor.author Carandell, Zinca
dc.date.accessioned 2014-05-28T11:20:20Z
dc.date.available 2014-05-28T11:20:20Z
dc.date.created 2006
dc.date.issued 2006
dc.identifier.citation Keim Cubas, L., Esteve, O., & Carandell, Z. (2006). El portafolis en formació del professorat: un instrument al servei de la reflexió en i sobre la pràctica docent. Articles de didàctica de la llengua i la literatura, abril/maig/juny(39), 35-47. ca_ES
dc.identifier.issn 1133-9845
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/3086
dc.description.abstract La darrera recerca en l'àmbit dels processos formatius de professorat advoquen per un canvi o replantejament dels models de formació actuals. Segons els resultats d'aquesta recerca, els docents «es formen millor»: a) si s'estableix un vincle clar i directe amb les experiències pròpies; b) a partir d'aquestes experiències i de l'observació de la pròpia actuació (així es fomenta un procés de reflexió que porti a la cerca de noves alternatives pedagògiques, i això d'una manera sistematitzada, autònoma i realista). Es tracta, així doncs, de trobar eines o instruments que ajudin el docent a fomentar processos de conscienciació i de reflexió sobre la seva pròpia pràctica docent, per tal de millorar-la. L'objectiu d'aquest article és presentar un instrument que sembla ser especialment útil en aquest marc: el Portafoli Docent. En primer lloc, en descriurem l'essència, els objectius i les característiques. Seguidament, revisarem l'ús del portafoli en grups de formació de professorat de secundària i d'adults, tot fent referència a experiències concretes, tant dins de l'àmbit espanyol com europeu. Finalment, reflexionarem sobre els avantatges i les possibilitats d'ús del portafoli en la formació de professorat de secundària, a partir d'algunes experiències. ca_ES
dc.description.abstract Recent research on the field of teacher training processes pleads for a change or a revision of current training models. According to the results that this research offers, teachers «are better trained»: a) if a clear and direct bound is established with self experiences; b) from these experiences and the observation of self performance (so that there is an enhancement of a reflective process that leads to the search of new pedagogical alternatives in a systematized, autonomous and realistic way). Therefore, we try to find tools or instruments that help the teacher to increase conscious reflective processes about their own teaching practice in order to improve it. The aim of this article is to present an instrument that seems to be especially useful within this framework: the Teacher’s Portfolio. First of all we will describe the essence, the aims and the characteristics of the teacher’s portfolio. Next, we will revise the use of the portfolio in secondary and adults’ teacher training groups, referring to particular experiences, both in Spanish and European scope. Finally, we will reflect on the advantages and the possibilities of the use of the portfolio in secondary teacher training, from several experiences. ca_ES
dc.format application/pdf
dc.format.extent 13 p. ca_ES
dc.language.iso cat ca_ES
dc.publisher Graó ca_ES
dc.rights (c) Graó, 2006
dc.rights Tots els drets reservats ca_ES
dc.subject.other Professors -- Formació ca_ES
dc.title El portafolis en la formació de professorat: un instrument al servei de la reflexió en i sobre la pràctica docent ca_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/article ca_ES
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess ca_ES
dc.type.version info:eu-repo/publishedVersion ca_ES
dc.indexacio Indexat a CARHUS+ ca_ES

Text complet d'aquest document

Registre simple

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques