Repositorio Dspace

Challenges for the New Century Schools for All and Narrowing Gaps through Transformation Pedagogies

Registro sencillo

dc.contributor Universitat de Vic. Facultat de Ciències Humanes, Traducció i Documentació
dc.contributor Universitat de Vic. Grup de Recerca en Estudis de gènere
dc.contributor.author González Davies, María
dc.date.accessioned 2014-06-04T12:31:05Z
dc.date.available 2014-06-04T12:31:05Z
dc.date.created 2006
dc.date.issued 2006
dc.identifier.citation González Davies, M. (2006). Challenges for the New Century: Schools for all and narrowing gaps through transformation pedagogies. Quaderns: revista de traducció, (13), 41-54. ca_ES
dc.identifier.issn 1138-5790
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/3115
dc.description.abstract La pedagogia ha tractat la qüestió de gènere i d’educació? I si és el cas, de quina manera? Quins han estat els resultats? Tant el valor de l’educació com el de gènere foren qüestionats i revisats al començament del segle XX. Els resultats d’aquelles reflexions i les batalles lluitades per millorar les condicions, comencen a sentir-se cent anys més tard. Aquest article inclourà primerament una visió general de la situació de la dona en l’educació en l’àmbit mundial. En segon lloc, se centrarà en els enfocaments pedagògics transformacionals que de manera gradual comencen a introduir-se en els sistemes educatius convencionals —també en algunes universitats i programes de traducció—, secundats d’una banda pels principis de democràcia, diàleg, carnaval, experimentació i (socio) constructivisme, i per la neurociència i la psicologia de l’altra. És evident que aquests enfocaments desafien la discriminació i afavoreixen la creació de ponts, no tan sols entre gèneres, sinó també entre etnicitats i classes social ca_ES
dc.description.abstract Have Pedagogy Studies addressed the concerns of Gender and Education? If so, how? What are the outcomes? At the turn of the twentieth century, both gender and educational values were questioned and revised. The consequences of those reflections and of the battles fought to improve conditions are beginning to be felt a hundred years later. This paper will first include an overview of the situation of women in education worldwide. Second, it will focus on the transformational pedagogical approaches that are gradually making their way into mainstream educational systems and are underpinned by the principles of democracy, dialogue, carnival, experimentation and (socio)construction, on the one hand, and by neuroscience and psychology on the other, in as much as these approaches challenge discrimination and favour bridge building, not only across genders, but also across ethnicities and social classes. ca_ES
dc.format application/pdf
dc.format.extent 14 p. ca_ES
dc.language.iso eng ca_ES
dc.publisher Universitat Autònoma de Barcelona ca_ES
dc.rights (c) Universitat Autònoma de Barcelona, 2006
dc.rights Tots els drets reservats ca_ES
dc.subject.other Escoles ca_ES
dc.subject.other Pedagogia ca_ES
dc.subject.other Psicologia ca_ES
dc.subject.other Neurociències ca_ES
dc.title Challenges for the New Century Schools for All and Narrowing Gaps through Transformation Pedagogies ca_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/article ca_ES
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess ca_ES
dc.type.version info:eu-repo/publishedVersion ca_ES
dc.indexacio Indexat a CARHUS+ ca_ES

Texto completo de este documento

Registro sencillo

Buscar en RIUVic


Búsqueda avanzada

Listar

Estadísticas