DSpace/Dipòsit Manakin

Un estudi de cas: inclusió d'un infant amb paràlisi cerebral

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Prados Aparicio, Andrea
dc.contributor.author Ymbern Martínez, Maria
dc.date.accessioned 2014-10-08T07:16:52Z
dc.date.available 2014-10-08T07:16:52Z
dc.date.created 2014-05-16
dc.date.issued 2014-05-16
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/3367
dc.description Curs 2013-2014 ca_ES
dc.description.abstract En aquesta investigació qualitativa s’ha fet un estudi sobre la possibilitat d’incloure a un infant amb paràlisi cerebral en una escola ordinària. Per fer-ho, s’ha treballat a partir de l’estudi de cas d’un infant concret escolaritzat en un centre d’educació espacial. S’ha realitzat un anàlisi de la realitat d’aquest centre, l’Arboç, i de dos centres on les investigadores han realitzat l’estada de pràctiques, a l’escola Camí del Mig i a la Llàntia. Els instruments utilitzats al llarg del procés de recerca han estat les entrevistes, les graelles d’observació, el diari de camp i l’anàlisi de documents dels centres. Aquests s’han complementat amb una observació directa i participant a les escoles esmentades. La conclusió obtinguda després d’haver realitzat tot el procés d’investigació, és que la inclusió d’aquest infant no seria possible en els dos centres ordinaris estudiats, ja que seria necessari introduir un seguit de canvis a nivell d’infraestructures, metodologia, organització i de recursos humans i materials. ca_ES
dc.description.abstract In this qualitative investigation it has been made a study about the possibility to include a child with cerebral palsy in an ordinary school. To do this, it has been worked through the case of a child schooled in a special education center. It has been made an analysis about the reality of this center, l’Arboç, and two centers where researches have made the school placement, in the school Camí del Mig and in la Llàntia. The instruments used during the search process are interviews, observation schedules, diary and the analysis of the center’s documents. These were complemented by direct and participant observation in mentioned schools. The conclusion obtained after having done whole research process, is that the inclusion of this child would not be possible in both ordinary schools studied, it would be necessary to introduce some changes in terms of infrastructures, methodology, organization and human and material resources. ca_ES
dc.format application/pdf
dc.format.extent 302 p. ca_ES
dc.language.iso cat ca_ES
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons ca_ES
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ ca_ES
dc.subject.other Paràlisi cerebral ca_ES
dc.subject.other Educació inclusiva ca_ES
dc.subject.other Educació especial ca_ES
dc.title Un estudi de cas: inclusió d'un infant amb paràlisi cerebral ca_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca_ES
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess ca_ES

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques