DSpace/Dipòsit Manakin

Estudi de l'ensenyament-aprenentatge de la multiplicació de fraccions

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Rafart Riqué, Mireia
dc.date.accessioned 2014-10-08T08:21:59Z
dc.date.available 2014-10-08T08:21:59Z
dc.date.created 2014-05-16
dc.date.issued 2014-05-16
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/3370
dc.description Curs 2013-2014 ca_ES
dc.description.abstract Aquest treball és una investigació de com cal ensenyar la multiplicació de fraccions a l’Educació Primària. S’han recollit les dades a través d’entrevistes per conèixer com 6 mestres ensenyaven aquest coneixement matemàtic per comparar-ho amb el que diuen diferents autors com Van de Walle, Tipps, Tucker i Bruner. L’ensenyamentaprenentatge de la multiplicació de fraccions és un procés difícil i complex. Per adquirir aquest coneixement, els infants necessiten tenir experiències amb diferents situacions que es plantegi el producte de fraccions i deduir ells mateixos estratègies i algorismes propis per resoldre-les. Si se’ls dóna directament l’algorisme tradicional sense comprensió, tindran dificultats per identificar si el resultat és coherent o no. ca_ES
dc.description.abstract This paper is an investigation focused on how to teach multiplication of fractions in Middle School. Data were collected through the realization of several interviews to six teachers in order to know how to teach this mathematical knowledge. Additionally, to compare it with what the different authors like Van de Walle, Tipps, Tucker and Bruner say. The process of teaching and learning the multiplication of fractions is a difficult and complex process. To acquire this knowledge, children need to have experiences with different situations that raise the product of fractions themselves and be able to decide their own strategies and algorithms for solving them. If the traditional algorithm without understanding is given directly, they will have difficulties to identify if the result is coherent or not. ca_ES
dc.format application/pdf
dc.format.extent 40 p. ca_ES
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons ca_ES
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ ca_ES
dc.subject.other Fraccions ca_ES
dc.subject.other Matemàtica ca_ES
dc.subject.other Algorismes ca_ES
dc.title Estudi de l'ensenyament-aprenentatge de la multiplicació de fraccions ca_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca_ES
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess ca_ES

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques