DSpace/Dipòsit Manakin

Aproximació a l'estudi i anàlisi comparatiu de la transmissió de creences, estereotips i prejudicis referents a l'adolescència entre generacions

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Calvente i Cerdà, Concepción
dc.date.accessioned 2014-10-14T12:26:52Z
dc.date.available 2014-10-14T12:26:52Z
dc.date.created 2014-05
dc.date.issued 2014-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/3421
dc.description Curs 2013-2014 ca_ES
dc.description.abstract El principal objectiu del treball que es presenta a continuació ha estat investigar la visió estereotipada que actualment es troba present en la nostra societat sobre l’etapa de l’adolescència, tenint en compte la perspectiva dels propis adolescents i dels seus progenitors. En tot moment s’ha volgut identificar com es perceben els adolescents, com creuen que són percebuts i com realment són percebuts. De la mateixa manera que també s’han volgut copsar les possibles discrepàncies i semblances entre les visions presentades per ambdós col·lectius. En dita investigació, participaren 213 adolescents d’entre 15 i 19 anys, estudiants de 4rt d’E.S.O, 1r i 2n de Batxillerat d’un institut del municipi de Pollença (Mallorca, Illes Balears), als quals se’ls va administrar un qüestionari sobre l’adolescència, i dues famílies amb fills adolescents, amb els quals es va realitzar un grup de discussió. Els resultats manifesten la presència d’estereotips, però les característiques associades a aquests diuen no ser viscudes en la majoria dels casos. ca_ES
dc.description.abstract The main objective of this academic work was to investigate the nowadays stereotyped vision of our society about the stage of adolescence, taking into account the perspective of the parents and the adolescents themselves. We wanted to identify how adolescent perceive themselves, how they think they are perceived and how are they actually perceived. In the same way, we wanted to capture the possible discrepancies and similarities between the perceptions of both collectives. 213 adolescences between 15 and 19, students of 4th year of compulsory secondary education and students of 1st and 2nd of secondary education of the institute of Pollença (Mallorca, Balearic Islands) participated in this investigation. They were given a questionnaire about the adolescence stage and two families with adolescent children, with whom the discussion group was hold. The results show the presence of stereotypes, but they also show that the characteristics associated to these stereotypes are not experienced in most cases. ca_ES
dc.format application/pdf
dc.format.extent 261 p. ca_ES
dc.language.iso cat ca_ES
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons ca_ES
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ ca_ES
dc.subject.other Adolescència ca_ES
dc.subject.other Joves ca_ES
dc.subject.other Estereotip (Psicologia) ca_ES
dc.title Aproximació a l'estudi i anàlisi comparatiu de la transmissió de creences, estereotips i prejudicis referents a l'adolescència entre generacions ca_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca_ES
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess ca_ES

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques