DSpace Repository

Sociolingüística i argumentació al cicle superior de primària

Show simple item record

dc.contributor Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Comajoan, Llorenç
dc.contributor.author Urgell Saborit, Nadina
dc.contributor.author Vilà, Montserrat (Vilà i Santasusana)
dc.date.accessioned 2014-11-19T11:17:05Z
dc.date.available 2014-11-19T11:17:05Z
dc.date.created 2013
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Comajoan Colomé, L., Urgell, N., & Vilà, M. (2013). Sociolingüística i argumentació al cicle superior de primària : Anàlisi d’una seqüència didàctica  . Articles De Didàctica De La Llengua i La Literatura, (60), 63-74. ca_ES
dc.identifier.issn 1133-9845
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/3620
dc.description.abstract Aquest article presenta l’anàlisi d’una seqüència didàctica experimentada a l’aula amb escolars de sisè de primària. L’activitat es va dur a terme amb dos objectius principals. El primer era fer que l’alumnat reflexionés sobre aspectes sociolingüístics relacionats amb la seva quotidianitat, i el segon, ensenyar a elaborar arguments al voltant de les situacions sociolingüístiques. Proposem aquesta seqüència com a exemple del tipus d’activitats didàctiques que es poden realitzar a primària (també a secundària obligatòria i batxillerat o, fins i tot, a la universitat), per tal d’integrar continguts de sociolingüística als continguts curriculars, ja sigui dins de la dimensió comunicativa, de la plurilingüe i intercultural (primària i secundària) o dins dels continguts d’altres assignatures. ca_ES
dc.description.abstract This paper presents an analysis of a teaching sequence carried out in class with sixth-year primary students with two main goals in mind. The first was to get students to think about sociolinguistic aspects linked to their everyday life, and the second was to teach them to prepare argumentations about sociolinguistic situations. We offer this sequence as an example of the kind of teaching activities that can be carried out at primary level (and secondary and baccalaureate and even university level) in order to include sociolinguistic contents in syllabuses, either as part of a communicative dimension, a plural and intercultural approach (primary and secondary) or as part of subject matter in other subjects. ca_ES
dc.format application/pdf
dc.format.extent 12 p. ca_ES
dc.language.iso cat ca_ES
dc.publisher Graó ca_ES
dc.rights (c) Graó, 2013
dc.rights Tots els drets reservats ca_ES
dc.subject.other Sociolingüística ca_ES
dc.subject.other Educació primària ca_ES
dc.title Sociolingüística i argumentació al cicle superior de primària ca_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/article ca_ES
dc.rights.accesRights info:eu-repo/semantics/closedAccess ca_ES
dc.type.version info:eu-repo/publishedVersion ca_ES
dc.indexacio Indexat a CARHUS+ ca_ES

Files in this item

Show simple item record

Search RIUVic


Advanced Search

Browse

Statistics