Registre simple
dc.contributor |
Universitat de Vic. Facultat d'Educació |
|
dc.contributor.author |
Carrillo, Isabel
|
|
dc.contributor.author |
Collelldemont Pujadas, Eulàlia
|
|
dc.contributor.author |
Moreno, Pedro Luís
|
|
dc.date.accessioned |
2014-12-12T13:14:19Z |
|
dc.date.available |
2014-12-12T13:14:19Z |
|
dc.date.created |
2008 |
|
dc.date.issued |
2008 |
|
dc.identifier.citation |
Carrillo Flores, I., & Collelldemont Pujadas, E. (2008). El patrimoni educatiu, un element d'una pedagogia cultural i ciutadana. Temps d'educació, 2n semestre(35), 277-290. |
ca_ES |
dc.identifier.issn |
0214-7351 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10854/3741 |
|
dc.description.abstract |
El present article desenvolupa els eixos de pensament que s’estan elaborant des de diferents
angles sobre el patrimoni educatiu. Una revisió sobre la importància de les aportacions de les
investigacions a l’entorn del patrimoni educatiu permet assenyalar els punts d’inflexió dels
museus pedagògics en l’actualitat. Entre aquests destaca la influència que els museus pedagògics,
a través de les seves activitats de recerca, difusió i formació, exerceixen en la conformació
d’una pedagogia cultural i ciutadana. Amb la irrupció d’una pedagogia d’encuny culturalista,
els museus pedagògics recuperen els fonaments i formes de creació de discurs de la pedagogia
cultural sorgida a l’inici del segle XX, tot introduint les aproximacions etnogràfiques en les arrels
dels estudis i investigacions. D’altra banda, també ressalta el fet que els museus pedagògics
resignifiquen la seva acció a partir de les pedagogies ètiques que atorguen un paper principal
als projectes de ciutadania. Així, doncs, ambdós aspectes, cultura i ciutadania, es perfilen com
els trets diferencials dels museus pedagògics actuals. A més, aquesta caracterització requereix
encara d’una reflexió sobre el sentit i amplitud dels canvis introduïts en els projectes museístics. |
ca_ES |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.format.extent |
14 p. |
ca_ES |
dc.language.iso |
cat |
ca_ES |
dc.publisher |
ICE Universitat de Barcelona |
ca_ES |
dc.rights |
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons |
ca_ES |
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
ca_ES |
dc.subject.other |
Educació -- Història |
ca_ES |
dc.subject.other |
Museus i escoles |
ca_ES |
dc.title |
El patrimoni educatiu, un element d'una pedagogia cultural i ciutadana |
ca_ES |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/article |
ca_ES |
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
ca_ES |
dc.type.version |
info:eu-repo/publishedVersion |
ca_ES |
dc.indexacio |
Indexat a CARHUS+ |
ca_ES |
Text complet d'aquest document
Registre simple
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons