DSpace/Dipòsit Manakin

Implementació de pràctiques docents basades en l'Universal Instructional Design (UID) en el context de l'EEES: un estudi sobre l'impacte de suports al professorat, per a la seva implementació en l'àmbit universitari

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic. Departament de Pedagogia
dc.contributor.author Gastelaars, Tamara
dc.date.accessioned 2015-02-18T11:42:21Z
dc.date.available 2015-10-30T00:03:11Z
dc.date.created 2014-10-29
dc.date.issued 2014-10-29
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/3900
dc.description.abstract La finalitat d’aquesta recerca, és la identificació de la potencialitat d’estratègies d’implementació de pràctiques basades en principis d’Universal Instructional Design (UID) en el nostre context universitari català, essent aquest enfocament, tant una perspectiva concurrent amb els canvis proposats en el marc de l’EEES, com ja aplicat en els seus contextos d’origen, en els quals ja s’ha generat recerca sobre eficàcia. El treball empíric desenvolupat consisteix en un disseny no experimental transaccional descriptiu, amb una mostra de 242 estudiants i 206 professors per a validar els instruments dissenyats Ad-Hoc per aquesta investigació; i en quatre dissenys quasi experimentals, amb una mostra de 608 estudiants i 22 professors, per a contrastar si existeixen diferències estadísticament significatives entre el grups experimentals i els grups de control de professors i estudiants en relació a l’ús de pràctiques d’UID després de la formació i suport en l’UID. Com a resultat d’aquesta investigació s’han adaptat, dissenyat i validat dos instruments, el QUID_P i el QUID_E, que mesuren les pràctiques docents basades en l’UID des de la percepció dels estudiants i dels professors; i també hem aportat evidència externa de validesa de criteri del QUID_P; s’ha demostrat que els professors abans de la formació en UID ja desenvolupen en la seva pràctica habitual accions docents basades en l’UID, aspectes aquests, corroborats pels professors i els estudiants. Amb tot, els resultats que s’han obtingut ens demostren que les accions de formació en l’UID, milloren significativament els resultats. I per últim es destaca que aquestes accions de formació en l’UID, constitueixen una aportació pionera en el nostre país, en relació a la formació en el DU per a professors universitaris. ca_ES
dc.format application/pdf
dc.format.extent 323 p. ca_ES
dc.language.iso cat ca_ES
dc.publisher Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya ca_ES
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons ca_ES
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ ca_ES
dc.subject.other Espai Europeu d'Educació Superior ca_ES
dc.subject.other Ensenyament universitari ca_ES
dc.subject.other Professors universitaris ca_ES
dc.subject.other Tecnologia educativa ca_ES
dc.subject.other Pràctiques pedagògiques ca_ES
dc.title Implementació de pràctiques docents basades en l'Universal Instructional Design (UID) en el context de l'EEES: un estudi sobre l'impacte de suports al professorat, per a la seva implementació en l'àmbit universitari ca_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/doctoralThesis ca_ES
dc.embargo.terms 12 mesos ca_ES
dc.identifier.dl B 27401-2014
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess ca_ES
dc.contributor.director Ruiz i Bel, Robert

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques