DSpace/Dipòsit Manakin

El fòrum de discussió com a espai d'interacció educativa en entorns semipresencials o a distància

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic. Facultat d'Educació
dc.contributor.author Marimon i Martí, Marta
dc.date.accessioned 2015-02-26T12:44:22Z
dc.date.available 2015-02-26T12:44:22Z
dc.date.created 2009
dc.date.issued 2009
dc.identifier.citation Marimon Martí, M. (2009). El fòrum de discussió com a espai d'interacció educativa en entorns semipresencials o a distància. Revista Catalana de Pedagogia, 6(2007-2008), 315-327. ca_ES
dc.identifier.issn 1695-5641
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/3908
dc.description.abstract El paradigma de l’educació del segle XXI planteja la formació virtual com una alternativa important al sistema tradicional d’ensenyament i d’aprenentatge. Malgrat els avantatges d’aquest tipus de formació, no podem obviar alguns dels seus possibles riscos, entre els quals destaca el perill de convertir-se en una formació individual i solitària amb una elevada taxa d’abandonament o la visió reduccionista de convertir-la en un mer succedani de la formació tradicional o d’autoaprenentatge per a aquelles persones que no poden acudir a un centre de formació presencial. Per a superar aquestes i altres limitacions és necessari un marc teòric que emfatitzi la dimensió acadèmica i social de l’aprenentatge. En aquest sentit, les relacions col·laboratives tenen un paper fonamental en la construcció social del coneixement compartit. Aquest article presenta una experiència didàctica d’utilització del fòrum o llista de discussió, concebut com l’espai que permet generar aquest coneixement en entorns de formació semipresencial o a distància. Es tracta d’una proposta pedagògica que té la finalitat de promoure la interacció educativa i l’aprenentatge col·laboratiu entre tots els participants en una aula virtual. Es considera que aquest procés formatiu que es dóna en una comunitat d’aprenentatge és un factor clau per a garantir que l’experiència de formació a través de la Xarxa esdevingui una experiència enriquidora i estimulant per al procés d’aprenentatge dels estudiants. ca_ES
dc.format application/pdf
dc.format.extent 14 p. ca_ES
dc.language.iso cat ca_ES
dc.publisher Societat Catalana de Pedagogia ca_ES
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons ca_ES
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ ca_ES
dc.subject.other Ensenyament -- Innovacions tecnològiques ca_ES
dc.subject.other Aprenentatge ca_ES
dc.title El fòrum de discussió com a espai d'interacció educativa en entorns semipresencials o a distància ca_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/article ca_ES
dc.identifier.doi https://doi.org/10.2436/20.3007.01.38
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess ca_ES
dc.type.version info:eu-repo/publishedVersion ca_ES
dc.indexacio Indexat a CARHUS+ ca_ES

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques