DSpace/Dipòsit Manakin

Elaboració d'un programa d'intervenció per gestionar l'aula ordinària amb infants amb dificultats de comportament

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Bau i Aymerich, Herminia
dc.contributor.author Casajust i Ortoneda, Joana
dc.date.accessioned 2015-09-23T11:11:25Z
dc.date.available 2015-09-23T11:11:25Z
dc.date.created 2015-05
dc.date.issued 2015-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/4196
dc.description Curs 2014-2015 ca_ES
dc.description.abstract Aquest treball té com a objectiu recollir les estratègies adients per poder treballar dins l’aula ordinària amb tots els infants però sobretot amb aquells que mostren més dificultats d’autoregulació del comportament i d’atenció. Així doncs, he fet l’observació d’un nen de 5 anys dins l’aula, que mostra hiperactivitat i manca d’atenció, juntament amb problemes emocionals, per posteriorment poder escollir les estratègies més adients segons les necessitats observades. Per aquest fet, he dut a terme estratègies de comportament i de coneixement emocional, poden així ajudar a l’infant a ser conscient de l’emoció que ell està vivint. De la mateixa manera aquestes estratègies han ajudat a tot el grup classe, ja que prendre consciència de tots els estats emocionals els ha ajudat a madurar i aprendre a gestionar com exterioritzar una emoció. Les activitats que he dut a terme són: explicació i reflexió de diferents contes que treballen les emocions i l’aplicació de la Tècnica de la Tortuga. En l’àmbit individual he modificat les estratègies organitzatives de l’aula per augmentar la seguretat de l’infant proporcionant-li més autonomia. Finalment, un cop fetes totes les intervencions s’ha pogut observar una millora tant del comportament com de la gestió del grup classe. ca_ES
dc.description.abstract The objective of this work is to collect the appropriate strategies to be able to work in an ordinary classroom with all the children but especially with those who show more difficulties to control their behaviour and their attention. Hence, I have observed a 5 year old boy in a classroom who shows hyperactivity and lack of attention together with emotional problems. Then I can choose the most appropriate strategies according to the observed necessities. I have taken some behaviour and emotional knowledge strategies into consideration so that the child can be conscious of the emotion that he is experiencing. These strategies have also been useful for the other children of the class since being conscious of all the emotional states has helped them to grow and to learn how to manage their feelings. The activities that I have done are: explanation and reflection about the different short stories which include some work related to the emotions as well as the implementation of the turtle’s technique. I have individually modified the strategies related to the organization of the room in order to increase the child’s security by giving him more autonomy. Finally, once all the interventions have been done, there has been an observable improvement of the behaviour as well as of the management of the entire group. ca_ES
dc.format application/pdf
dc.format.extent 120 p. ca_ES
dc.language.iso cat ca_ES
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons ca_ES
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ ca_ES
dc.subject.other Atenció a la diversitat ca_ES
dc.subject.other Hiperactivitat ca_ES
dc.subject.other Emocions en els infants ca_ES
dc.title Elaboració d'un programa d'intervenció per gestionar l'aula ordinària amb infants amb dificultats de comportament ca_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca_ES
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess ca_ES

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques