DSpace/Dipòsit Manakin

Estudi del TDAH: Teràpia alternativa com a proposta d’intervenció a un infant amb possible TDAH

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Martínez i Casado, Judith
dc.date.accessioned 2015-09-25T08:29:11Z
dc.date.available 2015-09-25T08:29:11Z
dc.date.created 2015-05
dc.date.issued 2015-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/4217
dc.description Curs 2014-2015 ca_ES
dc.description.abstract Aquest treball té l’objectiu d’observar un infant amb un possible Trastorn per Dèficit d’Atenció / Hiperactivitat, proposant un programa d’intervenció a través d’una alternativa terapèutica per comprovar el seu efecte i intentar millorar el comportament d’aquest infant. La investigació de camp s’ha basat en la mostra d’un infant de sis anys, actualment no diagnosticat però amb un possible Trastorn per Dèficit d’Atenció / Hiperactivitat. Aquesta investigació s’ha portat a terme a través de l’observació diària i a través de la realització d’una teràpia alternativa que posteriorment s’ha avaluat a partir dels resultats obtinguts. El tractament alternatiu que s’ha posat a prova tracta sobre l’Art Teràpia i està format per set activitats que s’han realitzat a tot el grup durant l’estada intensiva de pràctiques. La intervenció ha tingut uns efectes positius on es destaca la importància de l’Art Teràpia com un tractament alternatiu que beneficia l’autoestima, el comportament, l’atenció i la concertació fent disminuir els símptomes del TDA/H alhora que afavoreix la consciència emocional i l’empatia. ca_ES
dc.description.abstract This study aims observe a child with a possible Attention Deficit Disorder/ Hyperactivity Disorder and propose an intervention program through an alternative treatment to check the effect and try to improve the behavior of this child. The field research was based on a sample of children six years undiagnosed with a possible Attention Deficit Disorder / Hyperactivity Disorder. This research was conducted through daily observation and through the realization of an alternative therapy that was later evaluated based on the results. The alternative treatment has been carried out about Art Therapy and consists in seven activities that have been conducted around the group during practice. The intervention had a positive effect on stress the importance of art therapy as an alternative treatment that benefits the self-esteem, behavior, attention and coordination by reducing symptoms of ADHD, while enhancing emotional awareness and empathy. ca_ES
dc.format application/pdf
dc.format.extent 67 p. ca_ES
dc.language.iso cat ca_ES
dc.rights Tots els drets reservats ca_ES
dc.subject.other Hiperactivitat ca_ES
dc.subject.other Teràpia artística per a infants ca_ES
dc.title Estudi del TDAH: Teràpia alternativa com a proposta d’intervenció a un infant amb possible TDAH ca_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca_ES
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess ca_ES

Text complet d'aquest document

Registre simple

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques