DSpace/Dipòsit Manakin

La llum com a recurs artístic i creatiu a l'educació infantil en l'etapa de 3-6 anys: Característiques d’un ambient de llum, materials i l’espai

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Ges i Mascort, Raquel
dc.date.accessioned 2015-10-15T07:52:38Z
dc.date.available 2015-10-15T07:52:38Z
dc.date.created 2015-05
dc.date.issued 2015-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/4298
dc.description Curs 2014-2015 ca_ES
dc.description.abstract L'objectiu principal d'aquest Treball Final de Grau és obtenir un coneixement més profund sobre el fenomen de LA LLUM aplicat com a recurs pedagògic en l'educació preescolar. Per portar a terme la investigació s’ha estructurat el treball en dues parts. En una primera part s’ha fet una recerca teòrica per obtenir informació a l’entorn de la llum, amb un recorregut per la història de l’art a través dels diferents períodes, buscant referències d’artistes, cercant noves metodologies i indagant en el camp de l’educació. També s’ha obert la mirada a els materials i espais adequats per desenvolupar-hi diferents activitats amb llum. La segona part és més pràctica i consta d’un estudi sobre la realitat del taller de llum i ombra a l’escola Les Pinediques de Taradell amb infants de 3-6 anys. La base per desenvolupar aquest apartat ha estat l’observació dels infants amb un registre gràfic de fotogràfiques i vídeo. Ja per acabar s’han aplicat els coneixements obtinguts en la creació d’una maleta pedagògica amb diverses activitats que s’han portat a terme amb els mateixos infants de l’escola. ca_ES
dc.description.abstract The purposes of this research work is to get a deeper knowledge about light as a educational resource in preeschool. The research consist on two parts: The first one is a theoric research to get information about light environment, making a review throghout diferent periods of art history, searching master references, new methodologies and looking into educational field. Another objective of this first part of the research has been to find out about new materials and spaces to develop activities in relation with light. The second part, more practical, is a case of study based on the workshop experience on the school call Les pinediques located at Taradell with 3-6 aged children. The basis of this part has been the analysis of the behaviour of the children during the workshop by taking pictures and recording videos. These three tools of qualitative research have provided the knowledge and data to develop the educational resources with a range of activities to work about the light; It has been applied with the same pupils. ca_ES
dc.format application/pdf
dc.format.extent 61 p. ca_ES
dc.language.iso cat ca_ES
dc.rights Tots els drets reservats ca_ES
dc.subject.other Educació infantil ca_ES
dc.subject.other Llum ca_ES
dc.subject.other Art ca_ES
dc.subject.other Creativitat en els infants ca_ES
dc.title La llum com a recurs artístic i creatiu a l'educació infantil en l'etapa de 3-6 anys: Característiques d’un ambient de llum, materials i l’espai ca_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca_ES
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess ca_ES

Text complet d'aquest document

Registre simple

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques