DSpace Repository

La inclusió escolar d'un infant amb diversitat funcional: una història de vida.

Show simple item record

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Departament de Pedagogia
dc.contributor.author Soldevila Pérez, Jesús
dc.date.accessioned 2015-10-29T08:15:43Z
dc.date.available 2015-10-29T08:15:43Z
dc.date.created 2015-06-04
dc.date.issued 2015-06-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/4328
dc.description.abstract Aquesta investigació proposa la descripció i anàlisi del procés d'inclusió dut a terme en una escola amb l'objectiu de fer més efectiva la inclusió d'un nen amb diversitat funcional. L'informe de tesi que presentem és fruit de la investigació duta a terme durant quatre anys i mig en col·laboració amb aquesta escola. L'anàlisi de les situacions per a la inclusió en diferents contextos i països, l'estudi de les principals aportacions dels diferents autors realitzades sobre aquest tema, i els supòsits i hipòtesis que des de les escoles es generen en les experiències d'inclusió han permès també, en aquesta investigació identificar els punts crítics en els quals basar les accions i estratègies per promoure el procés de disseny i desenvolupament de les pràctiques inclusives per a aquest infant. A nivell metodològic en aquesta recerca s'ha realitzat una aproximació etnogràfica a la realitat amb la finalitat d'elaborar una història de vida. A més a més, amb la finalitat de transformar inclusivament la situació de l'infant i la millora de la seva qualitat de vida (partint de la seva veu) s'ha dut a terme també, de forma paral·lela, un procés d'investigació-acció. A nivell de resultats aquest informe de tesi recull la història de vida de l'infant, un conjunt de consideracions que es desprenen de l'anàlisi d'aquest procés d'inclusió i les conclusions extretes d'aquest anàlisi. ca_ES
dc.description.abstract Questa ricerca descrive in forma narrativa l'analisi del processo d'inclusione realizzato in una scuola con l'obiettivo di rendere maggiormente efficace l'inclusione di un bambino che presenta una diversità funzionale. Il report della tesi che viene qui presentato è frutto dell'investigazione realizzata durante 4 anni e mezzo in collaborazione con la scuola. L'analisi delle situazioni favorenti l'inclusione in diversi contesti e paesi, lo studio dei principali contributi di vari autori realizzati in questo ambito di ricerca, e le ipotesi che vengono generate dalle scuole grazie alle esperienze inclusive, hanno permesso l'identificazione dei punti critici sul quale basare le azioni e le strategie al fine di promuovere il processo di progettazione e lo sviluppo delle prassi inclusive per il bambino oggetto di studio in questa ricerca. A livello metodologico, in questa ricerca si è proceduto con un approssimazione etnografico alla realtà con la finalità di elaborare una storia di vita. Inoltre, a scopo di trasformare in modo incluso la situazione del bambino e il miglioramento della sua qualità di vita (partendo dalla sua voce) si è realizzato, parallelamente, un processo di ricerca-azione. A livello di risultati questo report di tesi raccoglie la storia di vita del bambino, un insieme di considerazioni dedotte dall'analisi di questo processo d'inclusione e le conclusioni estratte da tale analisi. ca_ES
dc.description.abstract This research proposes the description and analysis of the process of inclusion carried out in a school with the objective of making the inclusion of a child with learning difficulties more effective. The thesis report that we present here is fruit of the investigation carried out over the course of four and a half years in collaboration with this school. The analysis of the situations of inclusion for different contexts and countries, the study of the principal work from the various authors on this subject, and the assumptions and hypotheses generated from the schools from the inclusion experiences have also allowed, in this research, to identify the critical points in which base the actions and strategies to promote the design and development process of the inclusion practices for this child. From a methodological level, in this research there has been an ethnographical approach carried out with the aim of creating a life story. Moreover, with the aim of transforming the situation of the child and improving their quality of life (based on their voice), we have also carried out, in parallel, a process of action research. In terms of results, this thesis report contains the life story of a child, a set of considerations that emerge from the analysis of the process of inclusion and the conclusions drawn from this analysis. ca_ES
dc.format application/pdf
dc.format.extent 556 p. ca_ES
dc.language.iso cat ca_ES
dc.publisher Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya ca_ES
dc.rights Tots els drets reservats ca_ES
dc.subject.other Educació inclusiva ca_ES
dc.subject.other Ensenyament -- Treball en equip ca_ES
dc.subject.other Discapacitats ca_ES
dc.subject.other Autisme ca_ES
dc.title La inclusió escolar d'un infant amb diversitat funcional: una història de vida. ca_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/doctoralThesis ca_ES
dc.rights.accesRights info:eu-repo/semantics/openAccess ca_ES
dc.contributor.director Pujolàs Maset, Pere
dc.contributor.director Naranjo Llanos, Milagros

Files in this item

Show simple item record

Search RIUVic


Advanced Search

Browse

Statistics