DSpace Repository

Educació en valors: dones, igualtat i diferència

Show simple item record

dc.contributor Universitat de Vic. Facultat d'Educació
dc.contributor.author Carrillo, Isabel
dc.date.accessioned 2015-11-18T11:45:18Z
dc.date.available 2015-11-18T11:45:18Z
dc.date.created 2004
dc.date.issued 2004
dc.identifier.citation Carrillo Isabel. (2005). Educació en valors: dones, igualtat i diferència. Revista catalana de Pedagogia, 3 (2004), 131-148. ca_ES
dc.identifier.issn 1695-5641
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/4361
dc.description.abstract L’article analitza, en el marc de les polítiques globalitzades i de la legislació vigent en el context espanyol, la situació i les problemàtiques de les dones —violència, precarietat social...—, així com la necessitat de respostes socials i educatives que revisin les pràctiques vigents per integrar una educació en valors respectuosa amb els drets humans de les dones. Es constata, en l’àmbit educatiu, com les polítiques promogudes en els darrers anys no garanteixen la igualtat d’oportunitats, ja que les reformes educatives s’han realitzat seguint els criteris del mercat. Els plantejaments neoliberals de les economies capitalistes s’insereixen en els discursos de la legislació vigent i, des d’aquestes perspectives, no es garanteix que es pugui avançar en la lluita contra l’exclusió i la discriminació. És en aquest context que cal (re)pensar l’educació per incorporar la dimensió ètica, els principis de valor que permeten la trobada de les diferències, el diàleg entre dones i homes en contextos de democràcia moral. ca_ES
dc.description.abstract The article analizes, within the framework of globalized politics and of the present laws in Spain, the women’s situation and the problems that affect them, such as violence or social deprivation, and also the need of social and educational answers that revise the current practices to incorporate a respectful education on values into women’s human rights. It is stated, within the sphere of education, that politics that have been encouraged during the last years do not guarantee equal opportunities because educational reforms have been carried out in accordance with market criteria. Neoliberal approaches that characterize capitalist economies fall within discourses of the present laws, and from these perspectives no progress in the fight against exclusion and discrimination can be guaranteed. It is in this context that it is necessary to (re)considerate the education so as to incorporate ethical dimension, the value principles that allow the encounter of differences, dialogue between women and men into contexts of moral democracy. ca_ES
dc.format application/pdf
dc.format.extent 18 p. ca_ES
dc.language.iso cat ca_ES
dc.publisher Societat Catalana de Pedagogia ca_ES
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons ca_ES
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ ca_ES
dc.subject.other Educació en valors ca_ES
dc.subject.other Drets humans ca_ES
dc.subject.other Igualtat entre els sexes ca_ES
dc.title Educació en valors: dones, igualtat i diferència ca_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/article ca_ES
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess ca_ES
dc.type.version info:eu-repo/publishedVersion ca_ES
dc.indexacio Indexat a CARHUS+ ca_ES

Files in this item

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Except where otherwise noted, this item's license is described as Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Search RIUVic


Advanced Search

Browse

Statistics