Registre simple
dc.contributor |
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Departament de Psicologia |
|
dc.contributor.author |
Jiménez i Bargalló, Isabel |
|
dc.date.accessioned |
2016-06-18T08:52:17Z |
|
dc.date.created |
2016-05-20 |
|
dc.date.issued |
2016-05-20 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10854/4600 |
|
dc.description.abstract |
Aquesta recerca analitza la capacitat que tenen els estudiants de mestre per posar en pràctica els seus aprenentatges referents a les teories d’ensenyament i aprenentatge de les ciències basades en la modelització (EACBM). Per assolir aquest objectiu: (i) s’ha dissenyat i implementat un programa de formació inicial de mestres d’educació primària basat en l’EACBM; (ii) s’han comparat 71 unitats didàctiques realitzades abans, durant i al final del programa de formació.
L’anàlisi de dades ha suposat la creació d’un nou instrument d’anàlisi que pren com a referència la interactivitat, aprofundint en els processos d’ensenyament-aprenentatge al llarg dels temps, sense deixar de fer referència a aquells aspectes específics del contingut.
Els resultats indiquen millores referents a l’exploració dels models inicials de l’alumnat així com a la planificació d’activitats per recollida de dades/evidències. També s’identifiquen limitacions específiques referents a l’adquisició de coneixements referents a EACBM i es suggereixen aspectes de millora per a la formació docent. |
ca_ES |
dc.description.abstract |
This study explores preservice teachers’ challenges to achieve the required skills to put Model-Centred Instruction (MCI) into practice. To this end: (i) specific MCI for preservice primary university courses has been designed and performed; (ii) a total amount of 71 lesson plan designs done prior; through and at the end of instruction have been compared.
A new instrument for data analysis has been established. This instrument pretends to deepen the teaching-learning process through time while making reference to specific aspects of the content and taking the join activity as a reference.
Findings indicate significant pedagogical gains related to the exploration of students’ prior models and the collection of data/evidence within inquiry activities. Specific constraints for the adequate acquisition of MCI have been identified. Based on these results, areas of focus to improve teacher education have been suggested. |
ca_ES |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.format.extent |
239 p. |
ca_ES |
dc.language.iso |
eng |
ca_ES |
dc.publisher |
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya |
|
dc.rights |
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons |
ca_ES |
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
ca_ES |
dc.subject.other |
Ciències -- Didàctica |
ca_ES |
dc.subject.other |
Aprenentatge |
ca_ES |
dc.subject.other |
Mestres -- Formació |
ca_ES |
dc.subject.other |
Ciències naturals -- Ensenyament |
ca_ES |
dc.subject.other |
Educació primària |
ca_ES |
dc.title |
Preservice teacher knowledge application: from model-centred instruction to lesson plan design |
ca_ES |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis |
ca_ES |
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
ca_ES |
dc.contributor.director |
Milagros Naranjo Llanos |
|
Text complet d'aquest document
Registre simple
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons