DSpace/Dipòsit Manakin

Preservice teacher knowledge application: from model-centred instruction to lesson plan design

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Departament de Psicologia
dc.contributor.author Jiménez i Bargalló, Isabel
dc.date.accessioned 2016-06-18T08:52:17Z
dc.date.created 2016-05-20
dc.date.issued 2016-05-20
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/4600
dc.description.abstract Aquesta recerca analitza la capacitat que tenen els estudiants de mestre per posar en pràctica els seus aprenentatges referents a les teories d’ensenyament i aprenentatge de les ciències basades en la modelització (EACBM). Per assolir aquest objectiu: (i) s’ha dissenyat i implementat un programa de formació inicial de mestres d’educació primària basat en l’EACBM; (ii) s’han comparat 71 unitats didàctiques realitzades abans, durant i al final del programa de formació. L’anàlisi de dades ha suposat la creació d’un nou instrument d’anàlisi que pren com a referència la interactivitat, aprofundint en els processos d’ensenyament-aprenentatge al llarg dels temps, sense deixar de fer referència a aquells aspectes específics del contingut. Els resultats indiquen millores referents a l’exploració dels models inicials de l’alumnat així com a la planificació d’activitats per recollida de dades/evidències. També s’identifiquen limitacions específiques referents a l’adquisició de coneixements referents a EACBM i es suggereixen aspectes de millora per a la formació docent. ca_ES
dc.description.abstract This study explores preservice teachers’ challenges to achieve the required skills to put Model-Centred Instruction (MCI) into practice. To this end: (i) specific MCI for preservice primary university courses has been designed and performed; (ii) a total amount of 71 lesson plan designs done prior; through and at the end of instruction have been compared. A new instrument for data analysis has been established. This instrument pretends to deepen the teaching-learning process through time while making reference to specific aspects of the content and taking the join activity as a reference. Findings indicate significant pedagogical gains related to the exploration of students’ prior models and the collection of data/evidence within inquiry activities. Specific constraints for the adequate acquisition of MCI have been identified. Based on these results, areas of focus to improve teacher education have been suggested. ca_ES
dc.format application/pdf
dc.format.extent 239 p. ca_ES
dc.language.iso eng ca_ES
dc.publisher Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons ca_ES
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ ca_ES
dc.subject.other Ciències -- Didàctica ca_ES
dc.subject.other Aprenentatge ca_ES
dc.subject.other Mestres -- Formació ca_ES
dc.subject.other Ciències naturals -- Ensenyament ca_ES
dc.subject.other Educació primària ca_ES
dc.title Preservice teacher knowledge application: from model-centred instruction to lesson plan design ca_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/doctoralThesis ca_ES
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess ca_ES
dc.contributor.director Milagros Naranjo Llanos

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques