DSpace/Dipòsit Manakin

Metamorfosi. Dificultats i oportunitats en el procés de transformació pedagògica: el cas de l’Escola Els Castanyers de Viladrau

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Duarte i Riba, Guillem
dc.date.accessioned 2016-12-29T10:04:44Z
dc.date.available 2016-12-29T10:04:44Z
dc.date.created 2016-05
dc.date.issued 2016-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/4743
dc.description Curs 2015-2016 es
dc.description.abstract Aquest Treball de Final de Grau persegueix determinar les condicions necessàries per dur a terme un canvi didàctic i pedagògic en una comunitat educativa, partint del cas concret de l’Escola Els Castanyers de la població de Viladrau, analitzar-ne la condició social i educativa, i definir les seves dificultats i possibilitats a l'hora de desenvolupar un projecte d'escola del bosc. Per assolir aquest propòsit, la recerca es focalitza en les febleses i oportunitats que presenta l’escola per aconseguir desenvolupar el projecte pedagògic d'Escola a l’Aire Lliure. La metodologia emprada per dur a terme la investigació del cas de l’Escola de Viladrau i del seu context socioeducatiu és de caràcter qualitatiu i de tipus etnogràfic, la qual permet aprofundir amb una equilibri de components objectius i subjectius a la realitat en qüestió. Els resultats d’aquest treball permetran comprendre els pilars fonamentals dels processos de transformació pedagògica, com poden ser: ser conseqüent i practicar els principis pedagògics i didàctics, adequar el model educatiu a la naturalesa de la comunitat educativa i del seu context, tenir un lideratge segur i constructiu, institucionalitzar el canvi, vetllar per la comunicació i coordinació de la comunitat educativa, incloure tots els actors de la comunitat en el sistema d’organització i prendre consciència de la relació de la comunitat educativa amb l’entorn social i natural. es
dc.description.abstract This Final Project pursues to determine the necessary conditions to carry out a didactic and pedagogical change in an educational community, splitting since the concrete case of Viladrau’s Primary school: Els Castanyers, analyze its social and educational condition, and define its difficulties and possibilities to become an Outdoor School. To achieve this purpose, the research is focused on the weaknesses and opportunities that present the school to develop the Outdoor School pedagogical project. The methodology employed to carry out the research of the Els Castanyers case and its socio-educative context has a qualitative character and an ethnographic type, which allows going in depth with a balance of objective and subjective components to the studied reality. The results of this work will show some fundamental’s pillars proposal of the pedagogical transformation processes: to be consistent and practice the pedagogical and didactic principles, to fit the educational model to the educational community constitution and of its context, to have a certain and constructive leadership, to institutionalize the change, to care about the educational community communication and coordination, to include all the actors of the community in the organization system and realize the educational community relation with its social and natural surroundings. es
dc.format application/pdf
dc.format.extent 298 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.subject.other Escoles rurals es
dc.subject.other Educació es
dc.subject.other Pedagogia es
dc.subject.other Entorn escolar es
dc.title Metamorfosi. Dificultats i oportunitats en el procés de transformació pedagògica: el cas de l’Escola Els Castanyers de Viladrau es
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques