DSpace/Dipòsit Manakin

Els Factors condicionants del procés d’aprenentatge musical instrumental de persones invidents amb formació professional : contrast entre factors limitadors i factors afavoridors. Estudi de casos

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Roca i Vila, Alba
dc.date.accessioned 2017-01-19T18:32:09Z
dc.date.available 2017-01-19T18:32:09Z
dc.date.created 2016-05-13
dc.date.issued 2016-05-13
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/4822
dc.description Curs 2015-2016 es
dc.description.abstract Aquest treball consisteix en descobrir quins són els factors condicionants (dificultosos i afavoridors) del procés d’aprenentatge instrumental de persones invidents amb formació musical professional. La metodologia emprada es basa en l’anàlisi de les dades qualitatives sorgides d’entrevistes i de l’observació a partir de gravacions realitzades als casos estudiats (persones invidents músics professionals). Pel que fa als resultats, hi ha un total de tres limitacions dins el procés d'aprenentatge instrumental de persones invidents. Aquestes limitacions es basen en la complexitat de llegir o escriure la musicografia Braille, en la memòria com a mètode d’aprenentatge i, en la comunicació entre músics dins un conjunt musical. Es pot destacar però, que la principal limitació per un músic invident, no és el fet de no veure-hi sinó la perspectiva que té la societat vers aquesta mancança. es
dc.description.abstract This work consists in discovering which are the conditioning factors (hindering and favouring) in blind person's instrumental learning process, who has professional musical training. The methodology used is based on the qualitative data analysis arose from interviews as well as on the observation on the basis of studied cases recordings—professional blind musicians. According to the results, three are the limitations on the blind person's instrumental learning process: the difficulty with reading or writing Braille musicography, the memory-based learning and the communication between musicians in a musical ensemble. However, it is important to highlight that the main limitation of being a blind musician is not the fact that they can't see, but the society's perception towards this lack. es
dc.format application/pdf
dc.format.extent 128 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ es
dc.subject.other Músics es
dc.subject.other Cecs es
dc.subject.other Música -- Ensenyament es
dc.title Els Factors condicionants del procés d’aprenentatge musical instrumental de persones invidents amb formació professional : contrast entre factors limitadors i factors afavoridors. Estudi de casos es
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques