Aquest treball d'investigació pretén comprovar si incidint específicament en els fets numèrics bàsics de descompondre el nombre 5 i el nombre 10 a través del joc millora el càlcul mental, evoluciona el tipus d'estratègies additives utilitzades pels infants de 1r de primària de l'Escola Vedruna de Ripoll i s'avança cap al coneixement ...»»»»
Aquest treball d'investigació pretén comprovar si incidint específicament en els fets numèrics bàsics de descompondre el nombre 5 i el nombre 10 a través del joc millora el càlcul mental, evoluciona el tipus d'estratègies additives utilitzades pels infants de 1r de primària de l'Escola Vedruna de Ripoll i s'avança cap al coneixement matemàtic formal. Per aconseguir aquest propòsit, s'han identificat i analitzat els coneixements dels infants en relació a la descomposició del 5 i el 10 i les estratègies emprades a l'hora de resoldre operacions additives. L'anàlisi s'ha dut a terme a partir d'una prova inicial que s'ha tornat a passar després d'haver dissenyat i aplicat una seqüència didàctica basada en jocs per observar i analitzar l'evolució dels aprenentatges adquirits per part dels infants.^^^^
This research study is expected to verify whether focusing on the basic numeric facts of part-whole relationships using the 5 and 10 through games improves the mental calculation, develops the addition strategies used by first grade students of the Ripoll's Escola Vedruna elementary school and helps them progress towards a formal ...»»»»
This research study is expected to verify whether focusing on the basic numeric facts of part-whole relationships using the 5 and 10 through games improves the mental calculation, develops the addition strategies used by first grade students of the Ripoll's Escola Vedruna elementary school and helps them progress towards a formal mathematical knowledge. In order to achieve this objective, the children's part-whole relationship knowledge and their strategies when solving addition calculations have been identified and analysed. The analysis has been performed by using an initial test that students have to complete again after the design and the execution of a game based learning unit, in order to observe and analyse the acquired knowledge evolution.^^^^